Normalt med högre temp på sommaren?

Bonita4

Trådstartare
Nu har det ju varit 30 grader här i en vecka snart, och min hästs temp har pendlat mellan 37,8 och 38,3 hela veckan. Detta är ju lite högt då han i vanliga fall brukar ha runt 37,5.

Är det normalt att hästens temperatur kan öka så mycket som 0,7 grader när de går ute i solen?

Sv: Normalt med högre temp på sommaren?

Nu har det ju varit 30 grader här i en vecka snart, och min hästs temp har pendlat mellan 37,8 och 38,3 hela veckan. Detta är ju lite högt då han i vanliga fall brukar ha runt 37,5.

Är det normalt att hästens temperatur kan öka så mycket som 0,7 grader när de går ute i solen?

Är 37,5 morgontemp? Kan skilja en del mellan morgontemp och dagstemp/kvällstemp. Om hästen rör sig stiger tempen med. 38,3 är ju fortfarande normalt så jag skulle inte oroa mig om hästen verkar frisk och kry. Men jag kanske skulle se över så hästen har tillräckligt med skugga och vatten mest för att känna att jag gjort något.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 672
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 493
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 885
Senast: manda
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 857
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder