Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Chili , jag är anmäld på Valborg-1:a maj, ska ni på samma? Är det inte den är jag förstås nyfiken var ni ska.
Om det passar med skolan så tänkte jag åka till grevagården. Har varit där de senaste åren så lite av en tradition. Inte bestämt dag ännu dock.Någon som ska gå på hingstpremiering i vår? Jag funderar på att åka till Grevagården. Har aldrig varit på det, bara på Rila på Elmia när det var 50 års (?) jubileum.
Vi är för övrigt anmälda till en helgkurs fram i vår med en duktig brukskörare som jobbar med skogskörning och kurser. Får se vad vi ska göra då, allt är utifrån ens egen nivå. känns jättekul, ser fram emot det!
Hej igen och va roligt. Hoppas att vi får se bilder på henne snart. Blir det körning för er eller vad tänker ni syssla med?Hej! Nu gör jag comeback i tråden. har blivit med nordsvensk igen, en liten dam född -14. Hon är så liten och söt, men jag tror hon blir relativt stor sen. Verkar ha fin mentalitet och ska bli både rid- och körhäst. Troligtvis blir det föl i framtiden också. bilder dyker nog upp framöver!
Hej igen och va roligt. Hoppas att vi får se bilder på henne snart. Blir det körning för er eller vad tänker ni syssla med?
Jag har för hundraelfte gången kommit igång med ridningen igen efter arnafödslar och husbygge. Nu har vi flyttat till nytt projekt med husbygge så vi fått väl se hur det går, men sen en månad tillbaka har jag Tolero hemma så nu är det lättare att klämma in häst i livspusslet. Jag har inga jättehöga förväntningar men jag hoppas på etui par kurser i år, en nu i vår, så vi kommer förhoppningsvis hålla igång. Just nu inväntar jag hjälp från en vän att jobba med slutan. Back to basics.
Spännande! det blir fullt upp med andra ord.Hej! Ja det är kul att vara tillbaka. Inte alltid kul att ha unghäst men överlag så. Vi tänkte köra och rida, i första hand köra in för att kunna avlägga frivilligt körprov på 3-års premieringen. Det har varit lite klurigt med miljöombytet, vissa saker funkar jättebra och andra måste vi jobba på. Vi är också anmälda till kurser, ska bli jättekul! Dels ovan nämnda körkurs (där vi tränar från våra egna förutsättningar) och så blir det flera unghästträffar under året där unghästägare träffas och tränar på relevanta saker tillsammans. Det är också förberedande inför sommarens premiering så man kan visa sin häst på bästa sätt.
Skönt att ha Tolero hemma! Måste vara enklare att hinna med då. Kul med renovering också, även om det är såklart är tidskrävande, men förhoppningsvis roligt med.
Spännande! det blir fullt upp med andra ord.
Ja ffa om man håller på med körning.Det blir det verkligen. Är så kul att engagera sig med föreningen också. Ångrar att jag inte gjorde det med förra hästen, det är peppande att få backning och stöd från andra som har stor erfarenhet av rasen, inkörning, brukskörning m.m.
Idag red vi ut en timme. Vi har så otroligt fin miljö att rida i här dit vi flyttat. Älskar det! Idag red vi längs fjärden och en sväng i skogen. Sen jobbade vi några varv på stallplanen innan vi gick in bara för att det är så roligt. Jag älskar min häst, han är fantastisk att rida, och underbar i stallet. En stjärna. Idag var jag magsjuk och dessutom åkte jag av när jag skulle sitta upp för att hästarna blev skrämda, så jag var ganska blåslagen. Men ändå gjorde vi framsteg med slutan och i skogen råkade han jobba riktigt kort galopp på en stig där jag tänkt trava. Världens bästa häst. Kär.
I morgon kommer en kompis ut och ska hjälpa mig med sluta i groundwork. Och så ska medryttaren rida ut en sväng.
Ja man får inte glömma att njuta på vägen också. Det är ju fantastiskt att ha format sin egen häst från början. Vad gör ni just nu?Vad härligt det låter!
Vi har haft en jättefin dag idag, sådär så man blir grymt taggad inför framtiden. Annars känns det mest så långt bort och att det är såååå mycket kvar innan man kan spänna för eller hoppa upp, så jag har ibland svårt att förställa mig det eller längta dit. Men idag längtar jag. Envis liten häst som inte alltid tar den lätta vägen men det märks att hon gillar att jobba och den biten ser jag verkligen fram emot att uppleva mer!
Nu har vi börjat nosa på galopp uppsuttet efter att hon förstått den bra på lina.
Hon tar den ifrån en stadig trav , men efter avsaktning har man en tokladdad pålla, som glömt allt vad trav och skritt heter.
Bara taktning eller full fart som gäller !
Har ni något tips ? Hon blir lixom blockerad/fixerad. Eller är det bara att kämpa vidare så kanske det reder sig självt när vi arbetat mera i galoppen framöver ?
Min Våd var (och kan vara ännu) precis sån. Jag har fått vara otroligt konsekvent med honom.Nu har vi börjat nosa på galopp uppsuttet efter att hon förstått den bra på lina.
Hon tar den ifrån en stadig trav , men efter avsaktning har man en tokladdad pålla, som glömt allt vad trav och skritt heter.
Bara taktning eller full fart som gäller !
Har ni något tips ? Hon blir lixom blockerad/fixerad. Eller är det bara att kämpa vidare så kanske det reder sig självt när vi arbetat mera i galoppen framöver ?