Nordsvenskar och kallblodstravare del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad härligt att ni är på gång igen @Darkie :up:

Jag och @parellikusken har varit ute och kört min buse idag. Det var himla trevligt att få med mig lite sällskap i vagnen :) @parellikusken fick ta över tömmarna och köra L lite och hon verkade bli peppad att gå hem och köra Dacke lite mer. Vi pratade lite om kommande tävlingssäsong och gjorde lite lösa planer på att komma ut. Själv hoppas jag kunna komma ut och eventuellt kvala till LA, men bir det inte av deppar vi nog inte ihop för det :)

Vad härligt att ni är på gång igen @Darkie :up:

Jag och @parellikusken har varit ute och kört min buse idag. Det var himla trevligt att få med mig lite sällskap i vagnen :) @parellikusken fick ta över tömmarna och köra L lite och hon verkade bli peppad att gå hem och köra Dacke lite mer. Vi pratade lite om kommande tävlingssäsong och gjorde lite lösa planer på att komma ut. Själv hoppas jag kunna komma ut och eventuellt kvala till LA, men bir det inte av deppar vi nog inte ihop för det :)

Rätt så taggad, ska bara skruva ihop vagnen. :)

Mycket sugen på att tävla, men vet inte riktigt om jag kommer ha motivationen och energin till att träna inför det under våren. Får se om det blir bröllopskörningar och sånt i sommar, i så fall nöjer jag mig med det. Men hänger självklart med som groom åt dig, får öva upp mig på att memorera kartor bara.. ;)

Idag red vi dressyr för instruktör. Tror det är första dressyrträningen på 2,5 år. Behövdes alltså. ;)

Fick bra hjälp med hur jag ska aktivera bakbenen och få mer driv i Dacke. Det behövs.
Han blev så fin på slutet. :)

Ser fram emot att träna med för denna instruktör.

Men imorgon far jag norrut och kommer inte tillbaka förrän 3/1. Lång tid utan Dacke.. :(

Hej! Nu gör jag comeback i tråden. ;) har blivit med nordsvensk igen, en liten dam född -14. Hon är så liten och söt, men jag tror hon blir relativt stor sen. Verkar ha fin mentalitet och ska bli både rid- och körhäst. Troligtvis blir det föl i framtiden också. :) bilder dyker nog upp framöver!

@Lazer09 Hon är e. Lazer 2025 ue. Integral 1789. :) planen är först köra in, sen rida in. Vi satsar på att visa i sommar när hon är två, hon är visad som föl och 1-åring och jag vill ha övning tillsammans på att visa innan 3-års, särskilt då jag aldrig gjort det innan. Sen hoppas jag att vi kan göra frivilligt körprov på 3-års. Förhoppningen är att hon ska få fina poäng och kunna gå i lite avel i framtiden. Det är våra stora mål och sen hoppas jag att hon blir en trevlig allroundhäst, hon verkar ha en mycket bra mentalitet.

Ni var jättefina på filmen, längtar till när man väl kan sitta på hästen. :D

Välkommen tillbaka @Chili :) Vad är det för stam på den nya? Hur ser planen ut för henne?

Jag har varit våghalsig igen och hoppat barbacka :D Här kommer dessutom filmbevis
Jag tycker att han generellt har en trevlig galopp men bitvis på den filmen är den riktigt, riktig bra. Ofta efter en fattning och så i några galoppsprång. Då blir den bara såååå bra.

Välkommen tillbaka @Chili :) Vad är det för stam på den nya? Hur ser planen ut för henne?

Jag har varit våghalsig igen och hoppat barbacka :D Här kommer dessutom filmbevis

Kollade på filmen igen och är imponerad. Ni kan verkligen allt, dressyr, körning och dessutom hoppning! :)
Kommer ut och kollar på någon hoppträning framöver, behöver inspiration.

Själv är jag i hemstaden och firar jul, 80 mil från Dacke.. Om en vecka kommer jag hem igen med ny energi.

Tack @parellikusken :)

Idag har jag ridit igen. Det blev en stund i ridhuset eftersom jag var lite sen och det hade blivit mörkt. Trimmade lite dressyr.Började med att flytta lite sidvärtes i trav och övade sedan på fattningar och lite gummiband i galoppen. Det kändes bra även om L kändes lite stark, men det hängde nog kvar från häromdagen då jag inte red något vidare.Sedan avslutade vi med några språng för att skoja lite. L var väldigt taggad på hinder idag och fick riktig räser-fart under fötterna :D

Nu börjar jag bli riktigt sugen på att komma igång igen med ridningen :bump:
Skriver hemtenta denna vecka, men sen så:banana:

Hoppas vilan har gjort honom gott. Har sett att klubbarna runtomkring har börjat lägga ut datum för clear rounder och lätta klasser. Nu vill jag vara igång igen!!!
Dags att sätta upp mål för 2016 :D

* Starta (minst) en riktig dressyrklass
* komma iväg och hoppa mer terräng
* lastträna massa då grabben fått för sig att inte gå på. Vill kunna åka iväg själv.
* om terrängen går bra, starta i en start-fäkttävlan.

Sen vill jag komma iväg till stranden i vår och rida innan det blir ridförbud 1 maj.
En dröm hade varit att starta en lb med godkända procent. Men får se hur det blir med den biten :p då måste piloten lära sig rida på riktigt :D;)

Härligt att läsa om dina planer @KrullTroll :) Hoppas du lyckas bocka av många från din lista.

Själv har jag många saker jag skulle vilja göra under året, men vi får se hur mycket som blir av. Både tiden och ekonomin ska ju tillåta :D För övrigt klädde jag mig varmt idag och spände för L för vagnen och sedan gav vi oss ut på en härlig tur i den krispiga, kyliga (och lite råa) luften. L var pigg och glad, men höll sig ändå på mattan. Och jag blev inte så kall som jag hade förväntat mig. När vi kom hem fick han öva på att vara parkerad mellan skaklarna en liten stund, medan jag tog lite bilder :D, innan han fick gå in. Det gick bra :up: även om det här med att vänta inte är hans starkaste sida alltid.
1936658_1098749856816324_7594823624112279995_n.jpg

1780839_1098749823482994_312479923015535443_n.jpg

Jag vill ut och tävla körning i alla fall en gång i sommar. Äntligen är vagnen lagad (medryttarens pappa tog tag i det.. ;) ) så nu kan vi köra igen. :)
I övrigt hoppas jag på att få jobba med bröllopskörningar. Skulle också vilja gå en skogskörningskurs, men beror lite på tid och pengar.
Tänkte fortsätta träna dressyr emellanåt för vår nya tränare, målet är att få till en bättre bjudning framåt och få till galoppen bättre. Hänger ihop mycket.

Men mest ska jag bara ha Dacke för att komma bort från livet i stan och koppla av. Tänkte inte ha några krav på antal träningsdagar/vecka och grejs som jag haft förut, utan bara ta det som det kommer. Behöver ha någonting i livet utan krav.

Över en vecka utan Dacke nu. Saknar honom. Här är en gammal bild. :)

@Lazer09 har du spanat in Alycia Burton för barbackainspiration? :) blir sjukt träningssugen av att se hennes filmer!

Jag var tvungen att kolla upp vem du menade och ja, jag har sett ett par av klippen som ligger på tuben. Tycker absolut att hon är duktig och att det är häftigt det hon gör, men har nog inte sett det som mer inspiration än andra klipp och filmer på god ridning. Att se på god ridning ger alltid träningssug :) Och att jag rider barbacka har nog mer att göra med att jag inte riktigt trivs eller tycker att jag får lika bra känsla i sadel som utan.

Jag var tvungen att kolla upp vem du menade och ja, jag har sett ett par av klippen som ligger på tuben. Tycker absolut att hon är duktig och att det är häftigt det hon gör, men har nog inte sett det som mer inspiration än andra klipp och filmer på god ridning. Att se på god ridning ger alltid träningssug :) Och att jag rider barbacka har nog mer att göra med att jag inte riktigt trivs eller tycker att jag får lika bra känsla i sadel som utan.

Ja som du säger, god ridning ger träningssug! :) Visste inte riktigt varför du rider barbacka men tänkte på dig när jag såg det. :) Jag rider också väldigt gärna barbacka, rider mer avslappnat och med mer känsla då. Lika som det är skönt med stödet från sadeln också. Med sadel funkar min kropp bäst om jag rider 5-10 min utan stigbyglar i början. Det tänjer och värmer upp och hjälper kroppen vid ridning med stigbyglar. Nejdå, längtar inte alls efter att hoppa upp. :angel:

Jag rider också barbacka mycket, alltid när jag rider dressyr. Mest för att min dressyrsadel inte passar mig så bra.
Dacke går betydligt bättre när jag rider barbacka, han lyssnar mer. Vilket inte är så konstigt då jag sitter bättre barbacka och ger tydligare hjälper. Problemet är väl kanske galoppen dock, jag sitter gärna emot lite för jag är rädd för att fara av.. Men det blir bättre. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 499
Senast: Dopy
·
Gnägg Vi har passerat 2000 inlägg så jag börjar en ny tråd. @kryddelydd och @Cilva Jag tycker det är en intressant diskussion om mål och...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 427
Senast: Darkie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 378
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka