Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad tråkigt att det inte verkar funka med inkörningen @KrullTroll Har du någon körkunnig som kan hjälpa dig?
Roligt att du kör så mycket nu.
Blir inspirerad att köra mer jag med, så smörjde selen ordentligt idag.
Jepp, stallägaren är körgubbe. Så har hjälp, men vi har lixom fastnat lite nu.
Har även en del folk kring mig som är duktiga med körning, men...
Jag kämpar på ett tag till så får vi se.
Varken hans mamma eller mormor har nånsin gått att köra heller iof så det finns kanske i generna :/
@KrullTroll Fint! Barbacka är bästa tycker jag. Kommer aldrig börja med sadel igen.
@KrullTroll Har du provat att lägga ut bommar i form av plockepinn och ridit/promenerat över? Gärna i olika höjder så att de får tänka till lite extra. Jag tänker mig att man då kan få lite i träning i att ha saker runt benen och när det funkar så tajtar man ihop det ytterligare. Om någon har röjt sly i näraliggande skog borde det också vara perfekt att trampa runt i. Jag har dock aldrig kört in någon häst men jag tror att sådana här saker kan hjälpa hästen att förstå att saker runt benen inte är farliga.
Att trampa runt bland sly eller bommar är inget problem för honom. Inte heller att få tömmen kring benen när vi tömkör, eller om jag knackar med ett spö utanpå, mellan eller runt alla ben.
Om jag däremot leder honom och håller tex ett kvastskaft mot honom som nuddar benen så blir han skiträdd.
Står vi still går det bra.
Nepp!Aha, det var ju knepigare. Blir han rädd om han stöter till en vägg också? Till exempel i en vändning?
@KrullTroll Även i trånga utrymmen (transport, smal stallgång osv)? Låter som ett jobbigt problem men det enda man kan göra är antagligen att träna. Har själv en häst som jag ville få inkörd men insåg sedan att det inte skulle fungera då den sparkar först och tittar sedan.