Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@tintilar Härligt att du blir peppad! Det är bara att sätta igång att träna (Ska jag säga som inte kommit igång ordentligt förrän nu )
Kul med sadel @Cilva Vad blev det för något?
Skönt att det ändå löste sig så fort @Cherarriduracell
Jag har ridit barbacka på banan idag och haft ett riktigt härligt pass Jag upplever att jag har svårt att sitta ner i traven på L nu. Det känns som att nu när han går bättre i dressyren så rör han sig bättre (duh ) och då har jag inte tillräckligt bålstyrka för att möta upp och då rider jag hellre lätt. Barbacka har jag inte så mycket annat val än att sitta kvar (det blir så jobbigt att rida lätt ett helt pass utan sadel även om det går) och det funkade bra faktiskt
Igår verkade mitt internet vara på bättre humör, så jag fick laddat upp filmen i bättre kvalitet. Här kommer den:
Fint! Det där med att man måste lära känna hästen innan känner jag igen. Det är inte bara att köra liksom. Samma med Tolle. Han har en inkörningstid på sisådär 2 månader iaf innan man blir godkänd - om man blir det. Hoppas det blir bra med medryttaren.SÅ! har varit lite frånvarande några dagar nu. Biffen överlevde att jag var borta över helgen
Har i veckan tömkört honom, pigg och staaark Biff. Så krävde inte för mycket av honom då jag vet att han stressar upp sig då. Igår tog vi en härlig promenad i vårvädret och idag tänkte jag rida en sväng. Imorn kommer det en ev medryttare. Får väl se hur det går. Men har varit ärlig med att man måste lära känna honom på backen först och inte bara hoppa upp och köra på. Hon var med på det över mail iaf. Så får väl se
Har oxå anmält oss till min och vår första pay&jump.
Den går av stapeln i april så har lite tid att träna, kan ju vara bra då jag aldrig hoppat mer än tre hinder i rad med honom
Outfiten för tävlingen är inhandlad iaf
Väst
Byxor
Promenad i vårsolen
Fint! Det där med att man måste lära känna hästen innan känner jag igen. Det är inte bara att köra liksom. Samma med Tolle. Han har en inkörningstid på sisådär 2 månader iaf innan man blir godkänd - om man blir det. Hoppas det blir bra med medryttaren.
Jag som älskar att rida barbacka @KrullTroll Vore det inte för att man måste tävla i sadel (och att man sitter lite löst vid uteritt) skulle jag nog rida barbacka jämt
Jag körde idag igen. I soool Värmde upp ute runt vår korta slinga och gick in på banan sedan. Det uppdagades att vi har lite samma problem i ridningen som i körningen. Att göra halt är tydligen svårt Han lyssnar fint på rösthjälperna upp och ner från trav, men halten sitter hårt åt. Han gör det okej från skritt, men från trav är det svårare. Vi tränar på.
SÅ! har varit lite frånvarande några dagar nu. Biffen överlevde att jag var borta över helgen
Har i veckan tömkört honom, pigg och staaark Biff. Så krävde inte för mycket av honom då jag vet att han stressar upp sig då. Igår tog vi en härlig promenad i vårvädret och idag tänkte jag rida en sväng. Imorn kommer det en ev medryttare. Får väl se hur det går. Men har varit ärlig med att man måste lära känna honom på backen först och inte bara hoppa upp och köra på. Hon var med på det över mail iaf. Så får väl se
Har oxå anmält oss till min och vår första pay&jump.
Den går av stapeln i april så har lite tid att träna, kan ju vara bra då jag aldrig hoppat mer än tre hinder i rad med honom
Outfiten för tävlingen är inhandlad iaf
Väst
Byxor
Promenad i vårsolen
Idag fick dottern rida. Hon tränar balans och styrka i kroppen så inga tyglar än. Idag provade hon att styra med vikthjälper och igångsättningar o avsaktningar mellan skritt och trav med rösten. Hon väger sisådär 15kg, är strax över en meter lång och benen räcker knappt ner i barnstigbyglarna hon har på minsta inställningen. Så jag är inponerad över att Tolke lyssnar så fint på henne, han är så lyhörd och känslig. Vi gjorde lite öppna vid hand också när hon satt på. Sen skulle vi prova galopp men då blev han osäker på om vi verkligen skulle göra det med den lilla vingliga tösen i sadeln o det var väl lika bra det för hon har ju inte så mkt balans än. Och även att ledas och pysslas om är han jätteduktig med henne och sänker huvudet till hennes nivå.