Nordsvenskar och kallblodstravare del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och Eldman hälsar på, från dagens fotosession!

1560466_10153023646013851_7479224827782765952_n.jpg
Oj vilken bild :love:

Gick till ridhuset idag igen. L roade sig kungligt till en början :D Det var två hästar där redan när vi gick in och när L såg dem blev han så till sig att han bara var tvungen att skutta, hoppa, bocka och pipa :p Jag hade som plan att fortsätta träna på övergångar och halter idag, men det var liksom inte riktigt läge för det idag. Så det blev till att låta honom rasa av sig lite först och sedan jobba på framåt för att hitta avspänning. Han blev rätt fin på slutet och ganska trött och svettig också :D:p Det är rätt lustigt att se när han drar igång, för man tror liksom inte att han med den stora kroppen kan vara så snabb och smidig som han är. Min lilla (stora) räserköttbulle :love::love:

Idag var jag och vår medryttare ute och körde Dacke tillsammans. Mycket fin och trevlig häst som gjorde att medryttaren vill lära sig köra. Riktigt roligt tycker jag, så det ska jag absolut följa upp. :)

Avslutade med fem minuter i paddocken för att känna hur han kändes.

Fina Dacke :love:

För övrigt har L börjat fälla. Är det någon mer häst härinne som börjat än? Eller har L fått det om bakfoten :D:p

Fina Dacke :love:

För övrigt har L börjat fälla. Är det någon mer häst härinne som börjat än? Eller har L fått det om bakfoten :D:p

Dacke har fällt sedan mitten av januari, precis som han brukar. Även islänningarna i stallet har börjat nu så har startat insamling då jag spinner garn av deras päls. ;)

Oh, vad roligt! Spinna garn :) Ska det bli nåt särskilt sen?;)

Blir inget användbart garn av hästpäls, kan bli hyfsat i kombination med ull, men fäller ur hästpälsen då.
Ska ha detta garn till två stycken stora skulpturer jag håller på att bygga nu, tror det kan ge det uttryck jag vill ha. :)

Blir inget användbart garn av hästpäls, kan bli hyfsat i kombination med ull, men fäller ur hästpälsen då.
Ska ha detta garn till två stycken stora skulpturer jag håller på att bygga nu, tror det kan ge det uttryck jag vill ha. :)

Aha :) Då har jag lärt mig nåt nytt idag :) (och klockan är inte ens 10 :p)

Fröken fick gå en tur i skogen idag, tillsammans med sin mamma. Första på en ganska lång vila. Hon var väldigt på i stallet, svår att göra i ordning för hon steppade runt så mycket. Kände lite oj, hur ska detta bli med människa på ryggen... Men hin var supersnäll, lät mig sitta upp på första försöket, stod snällt och väntade tills vi skulle gå och var lydigare än sin mor. Busade inte ens till det när vi travade, gullhäst.

Däremot har vi fått sadeltrassel. Sadeln hon hade förut är för rak och ev för trång, min wintec är för svängd. Tror de nya wintec blir för raka också. Vad har ni för saflar (och bomvidder!!!) till era?
Rappe har en Jeremy Rudge Pace. Men han är rätt rak i ryggen.

åh vad jag blev sugen på att välja hingst, just nu, idag. Inte för att vi helt bestämt att det ska bli fler föl i år, men OM vi står där i april maj och vill betäcka är det ju skönt att ha ett par förslag att välja mellan.

Vi gillar "roliga" färger, dvs allt som inte är brunt.

Hästarna är 2 st e. malte ue. central
en e.rapid ue. central.

En efter malte är brun, en är svart och den efter rapid är svart. Vilka hingstar hade ni valt? Vilka hingstar finns ens som har "roliga" färger? Vilka färger kan man hoppas på med detta utgångsläge från stosidan? blir det bara så att vi betäcker en av dem blir det den svarta efter malte. Kanske tom båda efter malte och den efter rapid i sista hand.

våra ston är de enda man vet är kvar i livet/avelsbar ålder i sin stostam.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·
Gnägg Vi har passerat 2000 inlägg så jag börjar en ny tråd. @kryddelydd och @Cilva Jag tycker det är en intressant diskussion om mål och...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 401
Senast: Darkie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 373
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej alla kloka människor. Jag vet inte vad jag vill med denna tråden eller jo jag vill ha andra människors åsikter, tankar, förslag på...
Svar
16
· Visningar
3 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka