Nordsvenskar och kallblodstravare del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på återbesök på kliniken idag. Har var inte bättre, snarare sämre.. Nu är han utdömd :cry::cry::cry:
Lantbrukstjänst kommer, antagligen på måndag morgon. Det är så overkligt! :banghead: :crazy: :cry:

10986855_350030365189656_1147313461109007983_o.jpg

Hu vilka sorgliga historier det har varit i tråden, lider med er. Janne är helt återställd efter fallet i hagen då han blev sne o vind någon vecka. Nu är han sitt gamla jag, galet pigg. Han har fått jobb! Skall vara med i adventskalendern, inspelning nästa vecka, det blir roligt, men jag får hålla mig undan för han är en sådan mammagris när någon annan sitter på ryggen och jag är i närheten. Vi har galopperat utmed frusna åkrar idag, hoppas att det inte leder till bonduppror....

Var på återbesök på kliniken idag. Har var inte bättre, snarare sämre.. Nu är han utdömd :cry::cry::cry:
Lantbrukstjänst kommer, antagligen på måndag morgon. Det är så overkligt! :banghead: :crazy: :cry:

Nej!

Vilket förbannat slöseri. Jag känner så med dig. En sån fin häst.

OM våra ungston nu ärvt ett rött anlag av någon av sina föräldrar (oklart om vårt första sto öht har sådant, två av avkommorna har en pappa som är AaEe så där har de ju 25% chans) så är det ju fortfarande en förhållandevis liten sannolikhet att det slår igenom på avkomman [...]

Nu vet jag inte om jag missuppfattar dig, men eftersom Malte har ett fuxanlag är det 50% chans att han nedärver det till sina avkommor. Rapid saknar fuxanlag (är jag tämligen säker på) och om du inte tror mamman har något heller kan avkomman mycket riktigt inte lämna någon fux. Är hon svart och du betäcker med en svart hingst är du i så fall garanterad ett svart föl.

Idag red jag och L vår vanliga motionsrunda. Trots grått väder med regn i luften och mörkret i antågande var det riktigt trevligt. L var glad och ganska avspänd :) Vi blev till och med omkörda av bilar utan att L spände till. Ett fall framåt :) Imorgon funderar jag på om jag ska köra eller rida ut i lite backar... I-lands problem kallas sånt :D:p

Igår red medryttaren och dom hade kört hårt :) Så idag får han vila för matte ska på bio, och i morgon blir det rida. Ska även låna ut honom som filmstjärna en stund till nåt projekt som ska representera Sverige. Vi får hoppas att han sköter sig. :o

Igår red medryttaren och dom hade kört hårt :) Så idag får han vila för matte ska på bio, och i morgon blir det rida. Ska även låna ut honom som filmstjärna en stund till nåt projekt som ska representera Sverige. Vi får hoppas att han sköter sig. :o

Vad spännande :) Vad är det för projekt?

Vi har bölat i omgångar jag och min man idag. Rappe kommer saknas oss <3
Det finns ju inget man kan säga som tröstar. Jag har en 25-åring och en femåring. Det kommer att bli fruktansvärt när det är dags för den äldre men på något sätt är man ju ändå beredd och inställd på att han är i slutfasen av sitt liv och kan känna tacksamhet över all tid man fått tillsammans. Femåringen däremot. Som man jobbar för att få en häst att bli gammal tillsammans med på något sätt. Om det hände honom något... Jag känner starkt med dig. Skönt att höra att du har någon att dela sorgen med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·
Gnägg Vi har passerat 2000 inlägg så jag börjar en ny tråd. @kryddelydd och @Cilva Jag tycker det är en intressant diskussion om mål och...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 401
Senast: Darkie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 373
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej alla kloka människor. Jag vet inte vad jag vill med denna tråden eller jo jag vill ha andra människors åsikter, tankar, förslag på...
Svar
16
· Visningar
3 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022

Omröstningar