Åh nej, bäste Janne är skadad, när jag kom till leriga, stora hagen med Janne och hans 10 flockkompisar sprang alla runt och lekte utom Janne som stod stilla och avlastade hö bak, han gick motvilligt och mycket snett, höger bak in under kroppen och utan skjutkraft i hö bak om ni förstår, bäste hovslagare och stallägaren tittade, böjde och klämde, inget yttre förutom att en muskel verkar gå inåt från korset och snett nedåt/bakåt, troligen väldigt spänd. Något som liknande bett eller ev sparkmärke på samma bit av baken fanns oxå. Förefaller alltså vara väldigt sned i korset med belastningssmärta. Ingen smärtpåverkan i vila, vad jag kunde läsa av. Ordination från stallägaren tillika mkt mkt erfaren hästman var vila i hagen med ny bedömning i morgon, jag gjorde som han sa, är rädd för boxvila efter lösdrift i flera år, dessutom blir han 18 år i år, jag funderar på att släppa in honom i ridhuset över natten, men det finns vissa risker med en ensam häst i ett ridhus tänker jag, dom lyckas på något sätt ofta göra sig illa när de får fritt spelrum just i ridhus. Annars vore det idealt tänker jag, med torrt och mjukt underlag och lugn o ro. Vad tycker ni? och vad tror ni om skadan? Jag litar mer på hovslagaren än på distriktaren, men ber oxå om era tankar.