Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!

Sv: Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!

kl

Halloj! Det var länge sen jag var in här inser jag! Tänkte mest titta förbi och säga hej! :)
Grattis till de nyblivna kallblods-ägarna!
Kul med så mycket roliga aktiviteter ni verkar ha ägnat er åt!

Själv är jag lite på halvfart med hästeriet, pållen är igång men hinner inte alltid rida så ofta som jag vill. (Eller orkar, eller klarar planera in kan det också vara frågan om... Och att han varit lite knackig emellanåt i sommar så jag inte velat ta det så seriöst med träningen.)
I grund och botten blir jag så glad bara av att få se fina hästen min! :)
Vi var iväg på träning i helgen som var iallafall och det var jättekul! Deluxen var duktig trots jätte-ringrostig matte!

Va roligt! Grattis!

kl

Idag kom vår tränare som sagt. Otroligt roligt och inspirerande!
Hon är inriktad på akademiskt vilket passar mig och som det såg ut även Odin bra. Jobbade från marken idag med fokus på ställning och böjning på rakt och böjt spår. Vi jobbade i skritt i lite olika tempon.. Odin vill ju så gärna göra rätt och tycker dessutom att allt är så himla roligt så han är riktigt härlig att jobba med.

Tanken är att vi jobbar på från marken ett tag till och fortsätter med att rida uteritter relativt kravlöst.

Åh vilken härlig färgkombo! Jag funderar på vad jag ska klä min dam i :)

*kl

Igår var vi ute på vår första uteritt tillsammans. Det gick bra förutom att tålamodet inte verkar vara det bästa ;) Hon tyckte det var väldigt onödigt att stå och vänta in vårt sällskap som inte höll samma tempo som oss

Den här killen fick 41 poäng på premiering i helgen. Jag har aldrig visat häst förut och hade jag varit mer erfaren och fått igång framförallt skritten mer hade han troligen fått ännu högre poäng. Han brås tydligen på pappa Karat som fick 46 poäng som 4-åring (tror jag åldern var). Lite stolt blir man trots att jag inte har nån som helst förtjänst i det hela :-) Han har dock ett svajigt temperament så något frivilligt körprov var inte aktuellt men vi kämpar på.

bild%252840%2529.JPG

bild%252839%2529.JPG

Det har du ju alldeles rätt i. Tack! Viking är fin som tusan men Rykt är en favorit.

Kl

Körde en stund med min på morgonen och hade en jättefin känsla idag som jag ska ta med mig till fler gånger. Idag hittade vi ett fint driv fram till handen och han var inte alls lika vinglig och ormig som han brukar vara. Älskade lilla häst :love:

Låter härligt!

*kl*

Jag var ute och körde i förrgår. Det första vi gjorde var att möta en lastbil som varken saktade ner och knappt höll åt sidan. Fabiola tog det hela med ro. Underbara häst! Känner verkligen att jag kan få tillbaka lite av mitt tappade självförtroende med henne. Sen var vi ute och undersökte några nya (för mig) körvägar. Kände mig lite katig så vågade trava en hel del och tillochmed galoppera lite med vagnen.

Det är verkligen livsnjutning på hög nivå!

1238066_10200592711596300_1532874371_n.jpg

Åh vilken härlig rumpa! Ser jättemysigt ut! Skönt med trygg pålle. :)

Lazer09: Perfekt reklam ju! Tänk vad kul att få åka runt och dela ut post på landsbygden eller för all del köra sopor, det vore väl drömjobbet det!

fejt: Men grattis! Vilka toppenpoäng! Och inte ska du ge hästen all cred, ta åt dig du också för utan dig hade han ju inte visat sig alls. :) Kör hårt med KBI nästa år istället! :)

spinner: Vilken perfekt uppbindningsplats! Har du henne bunden i halsring? Ser jättesmidigt ut! Perfekt att kunna göra i ordning hästarna ute ju. :)

Mysgrisen: Vilken käck utstyrsel! Han passade jättebra i det, jättesnyggt! :)

KL
Här händer inte just nånting mer än att pållarna fick gå in första gången i höst igår kväll. Balder såg lite bortkommen ut när nya boxgrannen skrek i högan sky åt honom. :p Han ser för övrigt GIGANTISK ut nu mot för i våras, det syns så tydligt nu när han står i samma box igen men det ser ut som att boxen har krympt. :p Boxgrannen är dessutom ett väldigt ädelt och smäckert ponnysto på 140 cm, bredvid henne ser han jättestor ut! :D

Hoppas kunna få hjälp att passa in selen till veckan så jag kan ta upp lite jobb med unge herrn, det börjar bli dags nu! :)

Tack! :)

Red för instruktör i tisdags. Tränade på rakriktning, väldigt jobbigt tydligen då han gärna bet sig fast i ena tygeln och ville paddla på.

Ja den är superbra! Hon står på lösdrift så vi brukar göra iordning dem ute istället för i boxarna :) Hon har grimma dragen över huvudet bara.

*kl idag ska vi ha vår första ridlektion. har inte ridit ordentligt ridlektion på flera år så det är ju lite nervöst! förhoppningsvis kan jag få med mig någon som kan ta lite bilder också.

Måste bara säga att alla har så himla fina och mysiga hästar här och det är verkligen jättekul att se vad ni har för er! :)

Lycka till på träningen!

Är precis hemkommen från stallet. Red ut en sväng och han var superfin!! Det började inte så bra, kom en störtskur precis när vi skulle ut, men lite regn har ju ingen dött av så vi gav oss ut iaf, tack och lov upphörde det rätt snart. Han sög så fint på fram till bettet och hittade en trevlig form, visst han är lite vinglig och skjuter iväg bogarna hit och dit emellanåt, men det får man om man bara är 4. Han gjorde jättefina fattningar idag oxå! Är så glad i min lilla pålle :love:

Två år. :) Köpte honom i december ifjol, då var han hela 132 cm och en smal liten speta under massor av päls! Nu har han vuxit nästan en dm på höjden och breddat sig rejält och såklart lagt på sig lite sommarkilon också. ;) Så han ser jättestor ut nu mot för i våras! Han har inte gjort nånting alls sen i mitten av maj annat än två promenader och en premiering, så jag tänkte lulla igång lite lätt bara jag får hjälp med selen. Börja med nån promenad, tömköra och sen ta upp körningen igen. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kallblodstravare är mycket nära släkt med nordsvenska brukshästar, men de har avlats för snabbhet på travbanor och har inslag av...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka