Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!

Sv: Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!

155 har Egonson och det passar bra på bredden också (han är jättebred, fast med korta ben ;) ), 150 hade varit optimalt. Har ett Amigo i 145 som passar också dock lite kort.

Jag har tre olika tjocklekar på Horseware Amigo XL till E som är ca.162cm. De är 145cm men 155 hade nog varit bättre på längden. Breddmässigt sitter de perfekt.

*kl*

Och så ramlade jag in lite hastigt och lustigt in bland nordsvenskarna igen :) Har blivit medkusk/ryttare hos en tjej med 5 nordsvenskar. Igår var andra gången jag var där och då fick jag köra denna fantastiska dam.

1235107_621226441231051_1547453237_n.jpg

Fiin :)

Måste bara få inflika: samma morfar som min och (eftersom jag är nyfiken och kollade blå basen) yngsta dottern samma far som min :)

Hej! Jag tänkte läsa igenom hela denna tråden, men orkade inte riktigt, sjukt långt ju...=) Hann se att här var många goa hästar iaf=)
Vill presentera min hingst född -12 e Isvind. På bilden är det två bilder, den till vänster är tagen i förrgår, och den till höger är tagen den dagen jag köpte honom för exakt ett år sedan!
Jag har planer på att tävla dressyr och körning (bruks) i framtiden. Och kanske hoppning... Är det någon här som hoppar med nordsvensk? (Alltså på vilken nivå som helst, allt från över stockar i skogen till tävling.) Vore kul att se bilder.
Vet inte om man får länka till sin blogg här... Men försöker=) loiden.blogg.se. Där kan man se mer av "Vinden", och min andra häst och vad jag gör med hästarna mm.
paettar.jpg

Va mysigt det där såg ut! Jättefina var ni verkligen :)

kl

Här rullar det på, Odin utvecklas mycket fint i det mesta, travträningen går fint och ridningen har vi också plockat upp igen efter en stunds vila från det. Vi skrittar mest ut i skog och mark ungefär en till två dagar i veckan. Enda kravet är att vi ska ha det mysigt, vill inte pressa på ridningen mer än så i dagsläget. På torsdag kommer dock min gamla tränare som jag ridit för innan med andra hästar ut och ska hålla träningar för mig och stallkompisen. Jag och Odin börjar med arbete från marken, vilket ska bli himla roligt och kommer passa oss bra just nu.

Här kommer lite bilder också.

Senast ändrad:

*kl* Jag har visst inte varit här inne på länge, men nu tittar jag in iaf! :)

Helgen för en dryg vecka sen så tävlade jag och Rappe DM i brukskörning och bruksridning (Sörmland). Körningen gick bra med tanke på min ringa erfarenhet (samlade på oss en hel del straff i vända på sidoväg), men ridningen gick riktigt bra.
Till och med så bra att vi vann DM-titeln! :D
1256502_10201971482597472_1258118760_n.jpg

Hej!

Kastar mig in i ett nytt försök att vara någorlunda aktiv här på Buke med nytt konto :)

Har en fd. kallblodstravare (som dock aldrig har startat) vid namn B.G. Drilljo. Skaffade honom i Februari/Mars i år med tanken att utbilda och säja men han bara etsar sig fast mer och mer... Underbara ponny! Ja ponny, han är endast 146 i manken. 7 år är han och en väldigt snäll, glad och temperamentfull kille. Planen är att han skall vara dressyrponny men vi hoppar även en del och för några veckor sedan var vi ute på en westerntävling för miljöträningens skull (dock tror jag mest de tyckte vi var dressyrfjollor... haha). Delar några bilder på herren också :)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201191375778736&l=5f929d7750
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201191358978316&l=221e4cf682
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200722076286542&l=94bdaf3371
Och se denna från när han kom för 6 månader sedan...

Lyckas inte lista ut hur man får bilderna synliga direkt i inlägget..?

Grattis!! Ser Härligt ut :)
Och kan du förklara för en oinvigd vad som ingår i bruksridning?

Välkommen :)

Kl
Jag red en stund i paddocken med L idag, inte vårt bästa pass, men helt ok. Det var ju längesedan vi var i paddocken nu, så det var väl inte annat att vänta egentligen. Tycker det känn så trångt därinne när vi är vana att bara rida rakt fram ute. Provade dessutom att rida på Baucher-bett, gillade inte riktigt känslan jag fick på det, så vi håller oss nog till det vanliga enledade tränsbettet och det raka tränsbettet i fortsättningen.

Tack, jag är alldeles förvånad! Har inte hunnit få någon rosett än för de hade inte kommit.. Så det känns overkligt med vinsten!

*KL*
Slänger in bild på foderhästen, visserligen nordiskorsning, men kanske välkommen endå :) Är född -97 och westernriden. :) Helt underbar häst.
1187198_10151681017688068_1005730964_n.jpg

Men GRATTIS! ! Jäklar vad roligt! :-)

Har satt igång min kille efter sommarlovet, och red för instruktör i tisdags. Fick många nya verktyg att jobba med. Har en förmåga att förböja honom inåt, och när han biter sig fast så blir jag hård i handen. Har mycket att jobba med!

Min bästa sambo har köpt en dressyrsadel till oss, ska bli kul! Har faktiskt aldrig haft en sån.

Kul att läsa tidgare i tråden om kallblodens envishet. Stämmer så bra att man kan vara envis själv så länge humöret är uppe, men blir jag arg eller hård så är det kört! Nytt för mig :p. Halvblodet kunde jag morra lite åt ifall han dummade sig så gav han sig direkt. Med kallblodet så får man ta till andra knep!

Så söt :love: Och härlig färg! Det mest äventyrliga i färgväg jag har är ett grönt schabrak, i övrigt är det väldigt mycket marint och brunt.

Kl
Red en sväng ute idag med L, idag höll vi ett rätt högt tempo för att vara oss, men ska man bygga kondis måste man öka nån gång oxå. Det kändes riktigt fint idag, flera fina övergångar och bra fattningar. Men jag märker tydligt de gånger jag slarvar lite med förberedande halvhalter och är lite otydlig, ska det gå riktigt bra måste jag ha full fokus och rida ordentligt. Surt när de är så avslöjande hästarna, då går det ju inte att maska nån gång :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kallblodstravare är mycket nära släkt med nordsvenska brukshästar, men de har avlats för snabbhet på travbanor och har inslag av...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka