Sv: Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!
Men så fin häst, och du ser riktigt lycklig ut.
Tycker den ser ut att ha de typiska dragen i ansiktet som kallblodstravarna brukar ha, svårt att förklara det, men travarna brukar ha något speciellt i ansiktet som utmärker dom. Så lite lustigt att dom dragen kommit fram i en nordsvenskkorsning, men fint då jag gillar dom dragen.
KL
Har senaste veckan ridit mycket dressyr ute efter vägarna på Dacke då jag tycker paddocken har för djupt underlag. Men ack så fin han har varit, känts som att vi har dansat. Han har aldrig varit så rolig att rida som nu, men konstigt nog längtar jag ännu mer efter att få hem vagnen jag beställt då jag tror att han kommer vara ännu finare framför vagnen nu än han varit innan.
Idag var vi dock på besök i paddocken för att tömköra, borde ta tag i att göra det mer nu när jag ändå inte kan köra på riktigt, som variation till ridningen.
Först var han lugn och fokuserad på arbetet..
Men sedan märkte jag att han hade endel överskottsenergi han behövde få ur sig, så tog loss tömmarna och lät honom härja av sig. Det verkade behövas.
Är väldigt glad för att han inte flyger sådär i luften när jag sitter på, även om han är en väldigt osmidig och klumpig häst kommer han oroväckande högt upp i luften.