Nordsvensk westernhäst

W

western_gus

Jag har en nordsvensk westernhäst på foder som har stor potential inom western men tjurar lite ibland :p
Vi tränar för en jätteduktig tränare, Susanne Bem, (tror hon stavar så) och vi gör stora framsteg :D Nu undrar jag om det finns fler westernridna nordsvenskar i östersundstrakterna, skulle vara kul att veta och höra lite om hur långt ni har kommit inom tävlingar och så ;)

Jag undrar också om man får tävla nordsvenskar i SM/EM/VM? Är lite utav en nybörjare på western, skulle vara kul att få svar :)

Sv: Nordsvensk westernhäst

Jag har ingen nordsvensk själv, men jag har 2st connemaror som jag tränar/tävlar.

Jag man kan tävla nordsvenskar på WRAS-SM, alla WRAS-tävlingar är öppen för alla raser.

Lycka till.

Jag har en bruksnordis som jag rider lite western-stuk med, men hon är pensionär så vi håller oss i skogen :D
Hon lyssnar väldigt bra nu på små, små hjälper och även nääästan neckrein, OM hon inte är på pigg-humör alltså :angel: Då måste matte koppla in handbromsen.

haha det där med handbromsen låter lite som Gus det! :rofl:

du råkar inte ha en bild någonstans?:angel:

Howdy, Ike again

Uff....Svenska?
I vill komentera detta med NordSvensk Bruks allt Trotter. In US denna Kallblod är mycket eftertraktad som roping horse.
it's a very brave häst och har det rätta tempramentet om ryttaren känner hästen. Det är också vad jag tror en av det (robustaste) hästar for woork. De tål också det flästa klimat och har very very strong magar.
Vi här köper up och importerar Nordsvenskar som vi tränar och säljer till US. It's very populär horse among prof. Cowboys in Wyoming
Me personligen i Love to woork med en vältränad NordSvensk def. a superhorse for the most in Western.
Ranch Amit
Ike

Oh really? That's something I've never heard before. Pretty cool though :D About strong stomachs, my horse only have a big stomache hehe :p

Senast ändrad av en moderator:

Min Nordiskorsning blir också tjurig!!! :smirk: Rider också western, han är bara 6 år o protesterar när han tycker det blir tråkigt!! Då säger han iiiihhhh och bockar till eller springer till litegrann! Riktig buspojke....:love:

Min har både stark och stor mage just nu! :angel:
Funderar faktiskt på att starta i distans också, hans ork tar liksom aldrig slut! :smirk: Han skulle passa på en ranch och få jobba hela dagarna........:banana:

haha^^
själva så har vi lite problem med högergaloppen och speciellt på ridplan. Han drar mot grinden och är allmänt tjurig ibland när det börjar bli jobbigt... :/
Men nu på sista tiden så har det börjat gå mycket bättre, jag har äntligen hittat lite knappar så jag kan förhindra det. Han har inte en chans mot mej när han drar iväg längre xP

Howdy
I know sum of them have that, but when they woork and lose a litle liqvid the become more alert.also with proper cantertraining they fast get better spinmucels.
Sorry but. it' just a greate typ of Horse.
regards
Ike

Har bara bilden du ser just nu, men har precis köpt en kamera så man kan lägga in bilder i datorn!! :banana:
Måste bara ta lite kort först, sen får sambon visa hur man gör resten!
Har du bilder då?

Ja jag kan förstå det! :rofl: Han lär sig så fort så ibland hinner jag inte med själv!! ;)
Ska annonsera nu efter någon som kan hjälpa mig rida honom, han behöver ridas mer än jag hinner med!! När han är understimulerad så har han inte tålamod med koncentration på finlir då blir han bara sur!

okej :)
jo jag har lagt in lite bilder i galleriet, dom lär väl dyka upp där snart^^

Yeah, I really like em to! :) They all seem to have really good tempers? At least all I've met.
I just have to say, sorry if my spelling is incorrect sometimes.

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 029
Senast: Lycan
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 451
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 290
Senast: Nielaa
·
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 170
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar