Någon som har man och pannlugg flätad på sin nordsvensk (eller annan ras med lång man)? Stående i inackorderingstall där det är fler som jag hanterar Eddie är det en nödvändighet. Tycker också att det är praktiskt och jag har bättre överblick på hur han faktiskt ser ut i sitt jobb när inte all man är i vägen
Nu till mitt problem, flätorna börjar bli väldigt långa att de känns som att de börjar störa när vi galopperar. Manen kan jag nog fläta tjockare så de ligger lite mer still men vad gör man med pannluggen? Planen först var att frisera/korta (till halsens undersida och ovanför näsborrarna) nu i höst för att få en mer lätthanterlig frisyr men vi tänkte vara med på utställningen under 100-årsjubileumet nästa sommar och då gissar jag att längre är bättre
. Hade ni kortat pannluggen (och manen) eller har ni något annat bra tips på hur man sätter upp pannluggen så att det håller under ridning?
Jag upplever att Eddie föredrar att ha pannluggen flätad så att han ser bättre även om han ser igenom den utsläppt.
Film när vi galopperar:
https://www.instagram.com/p/C0hfjIDLKIW/