Nobivac® Rabies

Lillemor

Trådstartare
Vaccinerade min hund den 21 september 2011 Nobivac® Rabies.

Är det 120 dagar efter provet man tar blodprov?

Då jag ska åka med henne utanför EU så kräver dem blodprov. Finns det en chans att hon inte bildat nog med antikroppar mot rabies? Läste att det inte är alltid det tar.. Hon fick bara en spruta.

Så hon ska ta blodprov runt den 20 januari. Hur lång tid tar de innan man får provsvar?

Sv: Nobivac® Rabies

På min räckte det med en spruta. Kommer inte i håg hur lång tid provsvaret tog.

Det beror på vilket land du ska åka till. Du måste kolla med det landet vad som gäller. För att komma tillbaka till SVerige så krävdes det tidigare ett blodprov som kunde tas tidigast 120 dagar efter sista vaccinering. Andra länder utanför EU kan ha andra regler.

I regel ger man 1-års vaccin första gången. I så fall skulle du ha vaccinerat på nytt senast den 20 september 2012. Annars måste du börja om. Sen kan det finnas andra vaccinationer landet du ska åka till kräver på grund av sjukdomar som finns där men inte här. Vaccinationer mot valpsjuka, parvo, lepto och paravirus bör man oxå ha.

Hon blev vaccinerad den 21 september 2012. Ringde jordbruksverket nu. är inte 120 dagars väntetid på blodprovet längre utan man kan testa 30 dagar efter vaccineet.

Så nu har jag hittat .. Hon blev vaccinerad mot kennelhosta och rabies i september i år. 2010 blev hon vaccinerad för parvo, valpsjuka osv (flera som ingick där) det gäller i 3 år. så i april 2013 ska hon vaccineras igen. det kommer jag göra i turkiet.

ringde även en veterinär och rådfråga. Då dem har hjärtmask som sprids via myggor så ska man avmaska hunden 1 gång i månaden.

Sen ska jag fråga veterinären om det finns några speciella sjukdomar i området. Är olika i hela turkiet.

hur stor chans är det att blodprovet inte blir godkänt?

Någon som vet om man kan ta blodprovet senare? Då jag funderar på att inte ta med henne nu då jag ska hitta lägenhet osv och där jag ska bo först är inte hund tillåtet. kan man ta sprutan typ 6-7 månader efter vaccinenet eller måste man ta det 120 dagar efter?

Det står bara att det ska gå minst 120 dagar från vaccination till blodprov om det behövs blodprov för att komma in i landet man ska åka till. Men även det antalet dagar kan kanske skifta från land till land. Ska man bara åka inom EU så behövs blodprov inte längre.

Liknande trådar

Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 581
Senast: Millz
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Övr. Hund Hunden Arthur, gatuhund importerad från Ecuador, fick sin rabies spruta i går enligt aftonbladet och andra medier. Nu tänker jag inte...
2
Svar
29
· Visningar
3 446
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Vad är skillnaden mellan nobivac och rabisin? Min hund vaccinerades med nobivac, fick en spruta för 4 månader sen. Ska nu på måndag ta...
Svar
17
· Visningar
2 167
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka