NM i Valla

Sv: NM i Valla

Jag har inte grejat så mycket. man kan beskära en massa himmel osv, men jag sparade lite tid..

Framhoppningen
PICT1344_tn.jpg

Stor bild

Senast ändrad av en moderator:

*knapplån*

Jag utgick efter att ha tappat linjen i vattnet, kom alldeles för långt ut åt vänster över huset och kom upp på upphoppet mittemellan tårtbitarna och missade "min" tårtbit, jag ansåg att det inte var lönt att fortsätta eftersom jag inte hade någon chans iallafall till en bra placering så jag hoppade bara ett hinder till efteråt och gick sedan hem. För övrigt hoppade han jättefint på alla hinder dessförinnan
Hästen har gått så bra i *** nu så jag ville helt enkelt spara honom till större uppgifter :)

I dressyren reste han sig ett par gånger efter en kraftig missuppfattning, han trodde han skulle galoppera medans vi skulle göra halt och rygga, han blev asförbannad och studsade runt där, tyvärr var det 2 bedömningspunkter då halten och ryggningen dömdes var för sig så jag fick 0 poäng av båda domarna för ryggningen och 3 poäng av båda för halten + att lydnadspoängen där nere bara blev 5. :(

Dom första ryttarna hade ju en jäkla otur att få bli försökskaniner på oxern-banken-smalt uthopp där avstånden inte alls stämde så det tog dom bort efter att Enar Tolling hade nästan slagit ihjäl sig förvövrigt tyckte jag inte att banan var särskilt svår alls , den var enklare än dom flesta ** utomlands men svårare än ** här hemma vilket många ryttare kanske skall tänka på när dom väljer att debutera.
Detta märktes inte så mkt i ** som i * där det var en ren katastrof hur folk red på hindren , ramlade av och slog runt. Det gjorde inte saken bättre att dom "fasta" hindren inte var fasta utan följde med ryttarna och hästarna i fallen :crazy:

Ha ha jaså det var du som sa hej, tänkte nästan det :D Nä kanske inte läge för att stanna och kallprata en tjugominuter innan man skall gå ut i terrängen. :p

nä hade inte fallit mig in heller..
sånt är elakt att störa i förberedelserna

nästan lika elakt som att utgå hindret innan jag tänkte plåta *S*

*hörde vid hinder 17*
-men vad gör hon..
-Är hästen halt..
-nä den ser jättefräsch ut

camelot skrev:
Jag kollade på hela CIC* och mer än halva CIC**
Såg ju alltså inga ponnysar men tyckte att den banan verkade svår. De hoppade ju flera hinder som CIC* hoppade.
Det hände ju många olyckor vilket var tråkigt. Själv fick jag en superbra fotoserie på Sophie Albertson-Optik på hinder 6 i CIC* som var en spets. Tur att de inte gjorde illa sig. Hästen travade dock iväg i rask takt mot ponnyhindren och CIC**-hindren men stannade efter ett tag när det kom folk och motade.
Fick också bilder på Anna Hassö-Krumme på samma hinder när hon rev en flagga.
Hinder 20 var en rund bank med hinder efter. Kollade lite på det i CIC* men såg ingen hoppa det i CIC** så jag vet inte hur det skulle hoppas då. För i CIC* var den inget problem så det måste varit fler hinder/något annat hinder som ingick i CIC** Jag tror att det var ett smalt hinder uppe på banken som skulle hoppas i CIC** men är inte säker...
För övrigt så brände jag mig rejält på armarna :( Trodde inte det skulle vara lika soligt och varmt som förra året...

Det var en oxer före och 3 väldigt långa galoppsprång fram till banken som hade en rejäl grav framför sig vilket gjorde att hästarna trampade om innan och gick på 3 och ett halvt, väl uppe på banken var det ett jättelångt galoppsprång fram till ett smalt uthopp och 3 galoppsprång fram till 2 snedställda hus vilka var c och d i den kombinationen.
Eftersom hästarna kom på 3 och halvt galoppsprång ramlade dom upp på banken och nådde inte fram till uthoppet på ett utan ramlade nästan över där oxå.

När dom tog bort a och b så blev det så att man hoppade oxern fick slita bort hästarna från banken rida runt den på andra sidan bakom nerhoppet för att få linjen till dom snedställda husen eftersom man var tvungen att hoppa dom snett, det gick alltså inte att hoppa dom rakt på för då hade man missat ett utav dom.

Magnus_J skrev:
nä hade inte fallit mig in heller..
sånt är elakt att störa i förberedelserna

nästan lika elakt som att utgå hindret innan jag tänkte plåta *S*

*hörde vid hinder 17*
-men vad gör hon..
-Är hästen halt..
-nä den ser jättefräsch ut

ha ha ha sorry hade jag vetat det så hade jag fortsatt en liten bit till bara för din skull :D

Den här ** banan var inte som någon *** här hemma ens (anser jag iallafall) Öveds var svårare undantaget den där banken som togs bort.

Jag såg tyvärr inte så många i terrängen eftersom jag startade i mitten så jag kan inte säga hur folk red som blev uteslutna. Förutom banken så var det inga särskilda svårigheter egentligen och banken tog dom ju bort så jag säger bara :confused: om varför det var så många som försvann.

Särskilt till LenaH

Tack för tipset om lyxinkvarteringen, det var verkligen det rätta ordet, fy sjutton vad avundsjuk jag blev när jag såg det stället :love:

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 120
Senast: Unafraid
·
Anläggning Hej! Jag är ny i denna gruppen och startade kontot för att kunna få frågor besvarade. Jag behöver er andra hästfolks tycken och tänk...
2
Svar
24
· Visningar
2 849
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 831
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka