@Sandraochprince
1) krattning.
Jo, jag är nog böjd att tycka att du bör kratta efter dig om du river upp ordentliga spår. Man har ändå ett gemensamt ansvar för att underlaget inte förstörs. Det är väldigt dyrt att driva en anläggning med ridhus, när man ser till underhållet... och det är mycket jobb!
2) bokningar.
Jo, det bör gå att utläsa när ridhuset är bokat. Självklart. En bra bokningskalender via internet, eller en "fysisk" bokningskalender.
3) "lika rätt" (vet inte hur jag bättre ska definiera; men ditt klagomål på att du uppfattades som störande när de andra hopptränade).
Jag kan tycka att först till kvarn ska få mala. Självklart ska flera ekipage kunna få plats, men då får man ju försöka att inte komma i vägen för dem som redan håller på att träna.
Ungefär som hemma: när grannar tränar på min ridbana, försöker jag hålla mig i ena delen eller meddelar mig när jag till exempel vill göra längningar över diagonalen.
När jag rider på min ridbana, frågar grannarna om det är OK innan de kommer in och tränar samtidigt (vilket det är). Och de försöker förstås undvika att störa mig i min träning.
Så där handlar det väl om att försöka samsas.
Om din ridtravare är för obalanserad för att kunna galopperna skapligt på en begränsad, kontrollerad yta så förstår jag om du uppfattas som störande (och jo, jag har ridtravare själv). Kanske du kunde arbeta skritten den stunden, för att inte komma oplanerat i vägen?