NM i Valla

Sv: NM i Valla

vet någon var det finns bilder från terrängen eller hoppningen i valla?har du tagit några fler bilder? du kan väll lägga upp dem bilder du tagit, skulle vara kul!

Jag håller på att försöka hitta nån av dom profissionella fotograferna som var där, men jag vet inte vilka dom var.. Nån annan som vet?

Det finns ju en som brukar fota på valla och dom bilderna brukar komma upp på hemsidan

Okej, nu är bild på Caligula uppe :) Inte heller den nån superbild men jag tyckte jag fick med hindret bra. Tyckte de hindren såg lite läskiga ut.

Tack så mycket :bow:
Har inte sett Calle sen de flyttade från Gävle

han skulle bli en maffig dressyrhäst till en av ridlärarna här i gävle men han växte inte så då fic anna köpa honom.. vildare unghäst får man leta efter... *ler*

Gud va kul för Anna och Calle!!! :) :) :bump:
Läcker häst och duktig ryttare :)

Ger upp nu efter att ha försökt ladda upp bilder från NM. Men de flesta är i alla fall uppe nu. Jag har inte redigerat några bilder men om jag skulle göra det hade jag aldrig hunnit lägga upp dem :) Varsågoda att titta, men glöm inte att bilderna är upphovsrättsskyddade. Ni får gärna ladda ner och ha i er dator men inte publicera bilderna på något sätt utan mitt tillstånd.
http://community.webshots.com/album/373712679OTGiFW

Fast Hille är ju en ponny fast en förvuxen visserligen :angel:
*Skulle smusslat mig in i ponnyklassen istället*

jätte fina bilder!!! Har du fler från den * klassen??? skule vara kul att se ännu fler ju! det är alltid kul med bilder!!!

Nu när jag är lite mer utvilad märkte jag att jag hade proppat det där fotoalbumet knökfullt med bilder, så här kommer album nummer två. Tror bara att det är från 2* i det. Jag borde kanske dela på dem i 1* och 2* men så länge får det vara såhär. Albumet har inte blivit aktivt ännu men kolla den första adressen om en stund så ska det ligga ett till NM-album i kolumnen till vänster.

Fast dem som klarade den studsen in i vattnet gjorde det för att dem red klokt, balanserat och bra in på det...Alla andra som jag såg red så otroligt dåligt in på den studen, så tack gode gud att ponnysarna stannade! man kan ju inte skena in i en studs. Inte heller piska och bromsa samtidigt!

Sen var där ju en kille som red så dåligt in på studsen och som tur var så stannade hästen och så blev ungen så sur så han svor och skrek och tog av sig hjälmen och kastade den ner i vattenhindret.....och notera att det var MKT folk som stod vid vattenhindret och såg hans dåliga uppförade!!

Tycker inte att du ska sitta här och dömma 14 åriga ryttare .Enligt landslagsledning och Tobias Grönberg skulle man rida mycket in i studsen för att de fick långt annars. Att det sedan inte funkade kan ju vara att hästarna tittade på allt annat än hindret när de kom dit.Allt folk stod på ett ställe och sedan öppnar sig ett hav av vatten.. Kanske du är lite mesig och inte har humör.Men låt de som kanske har ett hett temperament ha det.För det är oftas de som lyckas och kommer någonstans i livet. Sen tror jag nog inte att ryttaren är stolt över den ramsa han drog,men i stundens hetta när man känner att man har chans att gör en bra tävling tror nog jag att de flesta hade blivit förebannade.Speciellt när man nyss hört speaken säga att detta var den elegantaste ritten fram till studsen .Så kan jag ju inte förstå hur han kunde bli kass just in på ditt hinde.... Nej uppmuntra våra ungdomar istället .ser ni inte att ponnyfälttävlan är i kris... Kommer ju inte många ryttare och fyller på underifrån. Ska de seda läsa här hur man sedan kan bli helt sågad så kanske de hellre låter bli.

Håller helt med uppmuntra "oss" i stället... vi har ju inte samma rutin som seniorerna och vi lär oss hela tiden nya saker... och om man inte misslyckas ibland kan man ju inte lyckas heller

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 120
Senast: Unafraid
·
Anläggning Hej! Jag är ny i denna gruppen och startade kontot för att kunna få frågor besvarade. Jag behöver er andra hästfolks tycken och tänk...
2
Svar
24
· Visningar
2 849
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 831
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka