Nissan Qashqai +2

Loppanhellqvist

Trådstartare
Är det någon som har en sån som skulle kunna berätta lite om hur stort lastutrymmet är.
Menar då främst i 5-stolsläget. Vi behöver få plats med hundbur och barnvagn vilket idag går i vår XC70, men den är lite dyr att äga tycker vi.
Viktigast är måttet mellan hjulhusen, men om det är nån som har alla mått tackar jag såklart inte nej :).

Har haft en hyrbil av denna modell.
4 vuxna med packning för 1 vecka ( a la solsemester) en golfbag var verkligen på gränsen av vad bilen klarade av. Upplevde lastutrymmet mindre än vad det borde vara. Tror mycket har att göra med hur själva bakluckan är konstuerad. Den är inte rak, som en Volvo v70 mfl utan med böjd vilket kapar en helt del utrymme.

Tack för svar!
Risken finns väl att det får bli Volvo iaf, men en som inte är lika dyr i skatten och som kostar mindre att försäkra..

@tanten Vi kommer isf inte köpa en av de nyare modellerna som finns på hemsidan nu, utan blir en något äldre. :)

Sämsta bilen jag vet vad gäller lastutrymme. Dessutom startade den inte om motorvärmaren varit igång. Det var en disel. Aldrig en sådan bil mer.

Liknande trådar

Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
20 237
Senast: Fibusen
·
Relationer Det var bekvämt det här med anonym användare, så jag fortsätter här en stund. Jag älskar mina vänner, vi är lika på vissa plan och...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
9 329
Senast: Anonym_85
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 552
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 474
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar