Ni som varit med vid avlivning.

Sv: Ni som varit med vid avlivning.

Nu är hon borta.

Och avlivningen gick helt fel.

Bulten missade.

Läs min nya tråd...

Det är ju egentligen inget hemskt, istället är det en gåva att ge. Att förkorta lidande eller undvika lidande.

:bow:

Men det är över nu, mina ben bär mig inte något mer, min tid är slut.
Att springa igen är min högsta önskan, men att slippa lida betyder mer,
Så om du kan skänka mig en sista vila, få sluta ögonen och för evigt sova,
så visar du hur stark din kärlek är.

Vi ska själv ta bort våran gamling inom en snar framtid. Jag kommer ev. att vara med, har inte riktigt bestämt mig. Hästen är den lugnaste som finns, älskar alla människor och är inte rädd för någonting, och avlivningen ska göras av en människa hästen känner väl, så egentligen behöver nog ingen vara med, men jag känner ändå att jag vill vara där. Jag kommer säkert lipa något förjävligt innan, men jag hoppas att jag kan hålla mig lugn åtminstone när (om) jag håller i henne.

Läste din tråd, om hur allt gick, vad ledsamt! Skickar styrkekramar.

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 760
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 649
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama