Jag tror inte det kommer bli det.Definitivt är det ett globalt problem.
För jag tror det kommer bli ännu mer flyktingar i framtiden pga klimatet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte det kommer bli det.Definitivt är det ett globalt problem.
Bebistiden varar ju inte i flera år. Precis som med valpar, vill du inte ha nedkissat och nedbajsat i hemmet under natten så måste du ju gå ut med valpen regelbundet tills den blivit rumsren även på natten. Är ju inte bara en gång man läst folk "klaga" över valptiden för att den är så jobbig, på flera sätt. Men inte avstår folk från att skaffa hund för det, valptiden hör ju till. Precis som bebistiden.
Jag som inte skulle kunna leva utan katter anser ju heller knappast att städa kattlådan är dagens höjdpunkt. Eller andra "negativa" saker som kommer med kattägande, men det är heller inte något som gör att jag avstår från att ha katt utan det är så det är att ha katt.
Så är det inte för mina kollegor, de har förvisso vaknätter ibland och kan vara trötta men de har oftast aktiva liv ändå alla har en hobby utanför familjelivet såväl kvinnor som män.Men småbarnstiden varar i flera år, med blöjor och allt som hör till. Typ alla mina kollegor är förstörda dagligen av att deras barn håller dom vakna på nätterna/tidiga mornar etc. De klagar på att de inte har någon tid/inte kan göra roliga saker/är trötta/måste vabba etc etc. Kvinnorna berättar om sina hemska förlossningar och förlossningsskador. Mina valpar har sovit genom natten från första dagen (utom en) och varit rumsrena när jag haft dom i typ två månader. TVÅ MÅNADER istället för typ tio gånger så lång tid eller mer, känns ju sjukt löjligt att ens jämföra det.
Då förstår jag inte vad du argumenterar emot. Jag har svarat på just det inlägget där det står att föda barn är onaturligt och att barnets huvud är onaturligt stort och försökt nyansera det. Ingen har skrivit att det inte finns problem med att föda barn eller att det kan gå illa.Men jag skrev ju inte att det är onaturligt att föda. Jag skrev att kvinnor som är rädda för skador vid förlossning möts av just det argumentet men att det knappast har med saken att göra. Oavsett hur mkt vi är gjorda för att föda och oavsett hur naturligt det är så är det ju också isf ”naturligt” att kvinnor dör och skadas i förlossning. Dvs att det skulle vara naturligt stämmer såklart men det är ju ingen tröst alls.
Det har aldrig jag skrivit.
Men småbarnstiden varar i flera år, med blöjor och allt som hör till. Typ alla mina kollegor är förstörda dagligen av att deras barn håller dom vakna på nätterna/tidiga mornar etc. De klagar på att de inte har någon tid/inte kan göra roliga saker/är trötta/måste vabba etc etc. Kvinnorna berättar om sina hemska förlossningar och förlossningsskador. Mina valpar har sovit genom natten från första dagen (utom en) och varit rumsrena när jag haft dom i typ två månader. TVÅ MÅNADER istället för typ tio gånger så lång tid eller mer, känns ju sjukt löjligt att ens jämföra det.
Men småbarnstiden varar i flera år, med blöjor och allt som hör till. Typ alla mina kollegor är förstörda dagligen av att deras barn håller dom vakna på nätterna/tidiga mornar etc. De klagar på att de inte har någon tid/inte kan göra roliga saker/är trötta/måste vabba etc etc. Kvinnorna berättar om sina hemska förlossningar och förlossningsskador. Mina valpar har sovit genom natten från första dagen (utom en) och varit rumsrena när jag haft dom i typ två månader. TVÅ MÅNADER istället för typ tio gånger så lång tid eller mer, känns ju sjukt löjligt att ens jämföra det.
Jag hoppas att hundägare plockar bajs efter sina hundar livet ut.
Men som sagt. Argumentet var aldrig att det är jobbigare/äckligare/tråkigare med hundar än med barn. Eller motsatsen. Det är inte relevant över huvud taget.
Det här har aldrig varit och ska inte vara en jämförelse mellan hundar och barn. Den enda poängen med att nämna hundar var att peka på det absurda i påståendet att föräldrar skulle tycka blöjor och sömnlösa nätter var det mest exotiska de kunde tänka sig i livet.
Ärligt talat så hade jag hellre plockat hundskit med händerna i resten av livet än att ta hand om ett barn i en vecka. Det går inte att jämföra på det viset.
Jaha? Men jämför inte då? Du argumenterar mot ett påstående som inte finns.
Fast folk jämför. Valpar är också äckliga etc.
Det låter helt galet att jämföra för det går ju inte, det måste låta helknäppt för en barnkär person att jag hellre skulle plocka bajs med händerna än att behöva ta hand om ett barn. Det var min mening att visa det med mitt jämförande. Det går inte.
Om någon tycker att folk som vill ha barn är knäppa för att de tycker att barn är guds gåva och det bästa dom finns och så vidare i en tråd som denna så kanske inte det behöver hetsas om? Låt personen ha den åsikten? Det skadar knappast någon om det är anledningen till att de inte vill ha barn?
Det låter helt galet att jämföra för det går ju inte, det måste låta helknäppt för en barnkär person att jag hellre skulle plocka bajs med händerna än att behöva ta hand om ett barn. Det var min mening att visa det med mitt jämförande. Det går inte.
Om någon tycker att folk som vill ha barn är knäppa för att de tycker att barn är guds gåva och det bästa dom finns och så vidare i en tråd som denna så kanske inte det behöver hetsas om? Låt personen ha den åsikten? Det skadar knappast någon om det är anledningen till att de inte vill ha barn?
Det är väl ingen som har jämfört på det viset eller sagt att valpar är äckliga![]()
Eller vilka djur som helst, mina hästar är tydligen typ mina barn...I verkliga livet förekommer det.
Vet inte hur många gånger jag fått höra, men du har ju hund, när jag sagt att jag inte vill ha barn.
Det är också ansvar, du blir låst osv osv osv.
Förvisso, men inte ens i närheten av att ha barn.
Så vissa älskar tydligen att jämföra och använder det som argument för att jag borde skaffa barn.
Om inte annat så går ju en hund att omplacera eller avliva om den inte hinner dö av ålder om man tröttnar på den. Ett barn har man (förhoppningsvis) resten av livet.I verkliga livet förekommer det.
Vet inte hur många gånger jag fått höra, men du har ju hund, när jag sagt att jag inte vill ha barn.
Det är också ansvar, du blir låst osv osv osv.
Förvisso, men inte ens i närheten av att ha barn.
Så vissa älskar tydligen att jämföra och använder det som argument för att jag borde skaffa barn.
Om inte annat så går ju en hund att omplacera eller avliva om den inte hinner dö av ålder om man tröttnar på den. Ett barn har man (förhoppningsvis) resten av livet.
Och "arbetsinsatsen" går ju inte att jämföra, det enda som är lättare med barn än med hundar är ju att dom är tillåtna på fler ställen...
Om inte annat så går ju en hund att omplacera eller avliva om den inte hinner dö av ålder om man tröttnar på den. Ett barn har man (förhoppningsvis) resten av livet.
Och "arbetsinsatsen" går ju inte att jämföra, det enda som är lättare med barn än med hundar är ju att dom är tillåtna på fler ställen...
Visst blir de stora, men du har (förhoppningvis) en relation till dem även som vuxna. Om man inte misslyckats allt för mycket då. Som sagt, de flesta hundar klarar tex att bli omplacerade om man skulle inse att det är övermäktigt för en, det görs inte lika enkelt för barn. Det är inte läge att ångra sig om man väl skaffar dom.Nä jag hoppas mina barn växer upp till vuxna självständiga människor faktiskt
(ville bara påpeka att barn inte förblir barn man ska ta hand om hela livet som det lät på dig här)