Ni som tror

Holger

Trådstartare
att mänskligheten är god, titta nu på SVT Kunskapskanalen. Att det finns så många män med dessa"begär" får mig att trappa tron om mänskligheten.
 
Menar du "Pakistans förlorade pojkar"? Ja - jag håller med om att den var riktigt obehaglig, våld är alltid obehagligt och otäckt, särskilt när det drabbar barn.

Dokumentären går att streama från svtplay DOX, om någon är intresserad. Handlar om sexuella övergrepp på hemlösa småpojkar.
 
Det finns så mycket vidriga hemskheter i världen som innefattar människor och djur.

Personligen klarar jag inte att se på - och - ta in såna här saker, utan att må dåligt.
Så jag låter bli så mycket jag kan, eftersom jag ändå inte kan rädda hela världen, även om jag väldigt gärna skulle vilja.
 

Liknande trådar

Tjatter Vad har ni för icke självklara kanske lite knäppa grejer som ni finner obehagliga/läskiga? Min är toaletter inbyggda under en trappa...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 810
Senast: Rosett
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 196
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp