T
Twentii
Sv: Ni som rider på ridskola, undviker ni vissa skolhästar?
*kl*
Har nu egen ponnytravare, men började som dom flesta börjar antar jag - på ridskola.
Där fanns Mimosa, en liten svart shettis jag inte vill bli påmind om.
Och jag var inte ensam om att inte tycka om henne.
En gång när jag var vid kassan där hästarna delas ut fick en liten tjej Mimosa och började gråta!
Jag red bara Mimosa en sisådär fyra gånger.
Den sista gången red vi ut.
Vi skulle trava på en volt, alla travade utom Mimosa och jag.
Jag drev som en galning, smackade, andvände spöt.
Min mamma(jag hade ledare) smällde henne i baken och drog i sitt grimskaft(man har ju de när man har ledare) och min ridlärare kom och hjälpte till, vilket vanligtvis brukar fungera så fort ridläraren ens närmar sig, men nej nej Mimosa ska bara skritta.
Till slut blev hon trött på drivande och bockade av mig.
Min mamma försökte fånga in Mimosa men fick en spark i magen vilket blev ett enormt blåmärke och sen fick en oskyldig häst i gruppen också en spark och ett fult bett.
Jag har slutat rida nu så jag vet inte om Mimosa är kvar, men jag hoppas inte det
*kl*
Har nu egen ponnytravare, men började som dom flesta börjar antar jag - på ridskola.
Där fanns Mimosa, en liten svart shettis jag inte vill bli påmind om.
Och jag var inte ensam om att inte tycka om henne.
En gång när jag var vid kassan där hästarna delas ut fick en liten tjej Mimosa och började gråta!
Jag red bara Mimosa en sisådär fyra gånger.
Den sista gången red vi ut.
Vi skulle trava på en volt, alla travade utom Mimosa och jag.
Jag drev som en galning, smackade, andvände spöt.
Min mamma(jag hade ledare) smällde henne i baken och drog i sitt grimskaft(man har ju de när man har ledare) och min ridlärare kom och hjälpte till, vilket vanligtvis brukar fungera så fort ridläraren ens närmar sig, men nej nej Mimosa ska bara skritta.
Till slut blev hon trött på drivande och bockade av mig.
Min mamma försökte fånga in Mimosa men fick en spark i magen vilket blev ett enormt blåmärke och sen fick en oskyldig häst i gruppen också en spark och ett fult bett.
Jag har slutat rida nu så jag vet inte om Mimosa är kvar, men jag hoppas inte det