Sv: Ni som pluggar på distans
Jag har pluggat på ett mycket litet program, i vår klass var vi större delen av tiden runt fem-sex personer (vi var runt 20 när vi började, sen försvann folk en efter en så nu när vi tog examen för en månad sen var vi bara två kvar, plus två som inte blev klara med sin kandidatuppsats), och det fanns bara en årskull under oss, där de är runt tio personer. Det var visserligen campus, men vi var kanske i skolan max en-två förmiddagar eller eftermiddagar i veckan, i slutet inte ens det.
De två första åren fick vi svar nästan direkt om vi mejlade, och då hade vi lärare som förutom våra två grupper också undervisade i Lund och Växjö, vilket jag tycker visar att de verkligen brydde sig om att skicka ut snabba svar, grupperna i Växjö och Lund lär ha varit rejält mycket större. En-två dagar brukade det ta att få svar på mejl. Tentor och inlämningar varierade, en del fick vi svar på redan samma dag, en del tog upp mot de tio arbetsdagar de har på sig att rätta (så var det sagt här i alla fall).
Sista året hade vi enbart lärare som hade våra två grupper, och tvåorna hade inte dessa lärare överhuvudtaget, så de hade med andra ord oss fyra elever. Det kunde ta
veckor innan de svarade på ett enkelt mejl,
skitkul när man skriver uppsats och handledaren inte svarar på två veckor.

Det tror jag dock inte är speciellt vanligt att det blir så.
Men att vänta 3-5 dagar på ett svar skulle jag nog se som ganska normalt om det är lärare som har stora grupper, det lär ju vara fler än en som hör av sig med frågor.