Ni som opererat bort lösa benbitar i hasled

Sv: Ni som opererat bort lösa benbitar i hasled

Det är ju ett av de vanligaste ingreppen på häst så någon måste ju ha erfarenhet? !

Nu är det ett par år sen min häst fick en lös benbit bortopererad i från ena hasen men jag har inget minne av någon galla över huvud taget.

Inte min häst, men en nära bekant opererade sin häst (eller ja, veterinären opererade :p) och där blev det olyckligt nog lite komplikationer (hästen lyckades riva upp ett stygn första dagen...) men när det var under kontroll var hon lite "svampig" strax under ingreppet i ett par dagar, sedan försvann det. (Hon var alltså inte halt eller öm bara lite "tjock".)

vet flera som varit galliga x antal månader, en del jämt.

Den jag opererade bort benbitar på, för drygt 20 år sedan, hade kvar sina gallor i varierande storlek så länge hon var kvar i min ägo (8 år).

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 592
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Mia_R
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av operation av lösa benbitar på häst? Har en 6 åring som vi upptäckt detta hos. Hur ser konvalescensen ut...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka