Ni som lämnat ut på foder

Sv: Ni som lämnat ut på foder

jag har 4 hästar ute på foder just nu. (shettisar)

jag har passen kvar hos mig och har dragit kopia på alla viktiga sidor. veterinären får sen fylla i ett vaccinationskort istället och sen för annan vet in det i passet. har stortsett bara dålig erfarenhet av fodervärdar.

det går inte att ändra ägare genom passet. du har ägarbevis samt köpekontrakt där du står som ägare. för att det ska kunna ändras måste du skriva under ett ägarbyte.

jag skulle inte tipsa någon att lämna ut passet. behöver fodervärden så kan dom få låna. sen vilken lag som gäller eller inte är en annan sak. men kan inte ens fodervärden hålla reda på en simpel kopia på passen så varför skulle dom kunna hålla reda på passet? folk är inte rädda om det dom inte äger. sen kostar det garanterat dig allt besvär att fixa nytt pass!:devil:

Vad har fodervärden fått med för papper? Om hästen endast ska användas hemma till allroundridning och lite avel?

Fudnerar på om jag verkligen behöver lämna med hästpasset`?

På mitt pass står det att det ska medfölja hästen men att ägarbeviset ska hållas. så jag har skickat passet till min häst fodervärd.:)

Min fodervärd har hästens pass för att kunna stämpla in vaccinationer o dyligt. Dessutom så har hon varit på klinik en gång då han gått omkull o skadat sig, midicner han behandlades med är instämplat oxå. Desutom har fodervärden fått försäkringsnummret om i fall att. Han har varit ute 11månader nu o de ska honom ett år till iallafall.
Ägarbeviset har jag hemma dock

jag har 4 hästar ute på foder just nu. (shettisar)

jag har passen kvar hos mig och har dragit kopia på alla viktiga sidor. veterinären får sen fylla i ett vaccinationskort istället och sen för annan vet in det i passet. har stortsett bara dålig erfarenhet av fodervärdar.

det går inte att ändra ägare genom passet. du har ägarbevis samt köpekontrakt där du står som ägare. för att det ska kunna ändras måste du skriva under ett ägarbyte.

jag skulle inte tipsa någon att lämna ut passet. behöver fodervärden så kan dom få låna. sen vilken lag som gäller eller inte är en annan sak. men kan inte ens fodervärden hålla reda på en simpel kopia på passen så varför skulle dom kunna hålla reda på passet? folk är inte rädda om det dom inte äger. sen kostar det garanterat dig allt besvär att fixa nytt pass!:devil:

Låter som den bästa lösningen och håller med om hur det är med att låna ut... Folk är hel enkelt sej själva närmast och andras saker är inte lika mkt värda när det kommer till "kritan"....

Jag kommer behålla passet. Skadar sig hästen skall fodervärden inom 8 timmar kontakta mig via telefon. Jag kommer vara föräldraledig när hästen är utlånad och kommer utan problem kunna åka med passet till hästen.

Jag skulle aldrig skicka med passet.

Av den enkla anledningen att passet skall vara hos ägaren. Enda gången det ska följa med hästen som ni säger är vid ägarbyte. Gör en kopia av de viktigaste uppgifterna som stam och reg. nr osv så behövs inget mer.

Jag skulle aldrig skicka med passet.

Av den enkla anledningen att passet skall vara hos ägaren. Enda gången det ska följa med hästen som ni säger är vid ägarbyte. Gör en kopia av de viktigaste uppgifterna som stam och reg. nr osv så behövs inget mer.

jag har alltid hört att passet ska följa med hästen av den anledningen att hästen måste avlivas snabbt. Hästen får ju inte slakatas/avlivas utan pass.

*kl*

I passen från SCS så står det klart och tydligt att ägarbeviset ska vara hos ägaren och passet där hästen här.

Nu har jag iofs hästen på station och passet här men det är ju en kortare vistelse och stationen har fullmakt att göra vad som behövs.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 362
Senast: Cina B
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 041
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar