F
Fjunet
Skiljer det ljusår i körningen från när man kör med en häst, tills att man kör med flera? Är de två sakerna väldigt olika? Hur är hästarna ni kör tillsammans, är de i samma ålder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej _L_._L_ skrev:Hej!
Jag tänkte svara för att jag har en fråga just om parkörning!
Varför måste bröstorna kopplas ihop med däckeln vid par körning?
Annars har jag bara provat köra par nån enstaka gång pga att jag inte har rätt utrustning, har en gammal bröstsele o en loksele till mina ponnyer.
De är iof helsystrar men för olika att köra par med. Ismira är livlig, lite större och gråbrun (odentifierad färg ) Lina är sävlig lite mindre och svart (med bruna skiftningar).
Ismira
Lina
Det är några ljusår mellan en enda häst/ponny framför vagn och att ha koll på till två o fler så gäller det att dom är mkt körda och lydiga!
Att ha en van o lite äldre körhäst och en unghäst i par är nyttigt för den oerfarne unghästen!
/Lisa
Hej Fjunet.Fjunet skrev:Skiljer det ljusår i körningen från när man kör med en häst, tills att man kör med flera? Är de två sakerna väldigt olika? Hur är hästarna ni kör tillsammans, är de i samma ålder?
miamiamia skrev:Vid parkörning är det inte fler tömmar!
Fia-Lina skrev:Menar du att man är flera kuskar??
Jag har bara två tummar, oavsett om jag kör spann eller enbet
Lotta
Fia-Lina skrev:Hmmmm, Ditte, jag har alltid bara en tumme på varje hand, däremot kan ju antalet tömmar skilja sig åt om det är enbet/par eller spannkörning
Lotta