Ni som inte får plats med skötbordet i badrummet

Sv: Ni som inte får plats med skötbordet i badrummet

Tygblöjor.

Klipper sönder gamla t-shirts och använder som tvättlappar. De tvättas tillsammans med blöjorna.

Använder vatten och ibland olja och i sällsynta fall tvål.

Glömde... vi har inget speciellt skötbord utan har målat en gammal byrå där vi har alla lillans grejor. Tar med vatten i en bigpack eller liknande. Har "skötbordet" i köket men använder också toalettgolvet, sängar och köksbordet och lägger då bara mjukt under, ex vis handdukar.

Okej :)

Allmänt:

Tack för alla hjälpsamma svar, det uppskattas verkligen ...

Olivolja kanske fungerar ?

Ja eller raps eller solrosolja, jag hade rapsolja på Rasmus skorv och de försvann jätte snabbt.

Apotekets barnolja innehåller:
Helianthus annus (Solrosolja)
Canila (Raps)
Gossypium herbaceum (Indisk bomull)
Lecithin (Sojaböna)
Ascorbyl Palmitate (en mildare variant av askorbinsyra vilke är c-vitamin)
Citric acid (citron)

*kl*

Enda platsen i badrummet vi hade var ena sidan av handfatet, dock är det utrymmet ganska smalt. Hittade dock ett skötbord som hade 2 cm till godo, som vi köpte. Dock var det för långt o blockerade halva dörren :p

Funderade på en babybjörn över badkaret, men insåg att det skulle bli för bökigt, då vi använder badkaret flera gånger om dagen. Över toaletten går inte att skruva i väggen, så ett skötbord där fungerar inte heller.

Köket är inte heller ngt alt. Vi har valt att inte placera matplatsen där för att kunna bygga ut med köksbänkar och få mer bänkyta i köket, vilket vi har väldigt ont om, eftersom köket är byggt med skafferi.

Nu har vi haft skötbordet i barnkammaren och det har fungerat bra ett bra tag faktiskt. Vi har använt våtservetter, främst ICA's oparfymerade och eldorados oparfymerade. Rumpan är fin och frisk, men efter ett par dagars användande av natusans våtservetter (fick på BB o hade som nödfallsservetter, är rumpan ganska så röd).
Dom ordinära våtservetterna har ju fungerat finfint, min tanke handlade mest om man skulle fortsätta på det, eller försöka lösa vattenfrågan på något vänster.

som mig :p

Hur har ni löst det hela?
Om ni har haft skötbordet någon annanstans, hur har ni löst vattenfrågan?

Vi hade skötbordet i sovrummet.
Vatten använde vi inte vid blöjbyte, utan tvättlappar i flanell eller papper som vi blötte i olja och torkade av med.
Vatten torkar lätt ut, och våtservetter känns för kemiska för en liten bebisrumpa, men olja både gör rent och smörjer på en gång. Jag vill gärna tro att det är en anledning till att dottern inte en enda gång var mer än ngt röd, trots att vi använde tygblöjor.
Så till nästa bebis så blir det olja igen, fast kanske inte tygblöjor den här gången, man har ju blivit bekväm av sig.....

Men det ska vara ren vegetabilisk olja, finns svindyr i hälsokostaffärer, men det går lika bra med en billig köpt i mataffären.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
568
Senast: FrDrake
·
Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 273
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka