Ni som INTE bor i lägenhet-Hur många promenader?

Sv: Ni som INTE bor i lägenhet-Hur många promenader?

knapplån.

vi bor i ödeskogen , hunden släpps ut för egen rastning ochhan går på sin höjd upp till grannens hundgård o hälsar på deras jakthund sen kommer han hem igen.

Sen hänger han med mej i stallet varje kväll, ibland är han med ute när vi rider.
Mycket skogspromenader på helgerna.

Han brukar även roa sej med sina tokryck ute på gräsmattan (stor sådan) och sen vill han in o lägga sej i soffan o jäsa.

Jag har en väldigt lat hund tror jag :D
 
Sv: Ni som INTE bor i lägenhet-Hur många promenader?

*dubbelpost*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ni som INTE bor i lägenhet-Hur många promenader?

*KL*
Bor ganska ödsligt med 10 000 inhängnade kvadrat där hundarna springer lösa så ofta dom vill. Sen blir det en promenad på minst 1-2 timmar på eftermiddagen, (så här års) ofta lösa i skogen.

Endel dagar blir det lite hjärngympa också, krävs ingen större kvantitet:rofl:
 
Sv: Ni som INTE bor i lägenhet-Hur många promenader?

Nu bor jag inte längre i hus, men när jag gjorde det så kom hunden ut lika mycket ändå på promenader. Visst hände det att jag bara släppte ut henne på gården för att kissa, men aldrig så att det påverkade dom dagliga promenaderna.
 
Sv: Ni som INTE bor i lägenhet-Hur många promenader?

Vi bor på liten gård och i normala fall så går jag med Benjamin på en lång promenad om dagen, sen är han ute på kissrundor minst 7-8 ggr om dagen. Vid fint väder är han ute på gården och springer, leker och har sig någon timma om dagen också. Är vi ute och gör saker så är han med hela tiden, alltifrån 1 timme till 8 timmar brukar det bli då.
På kvällen går vi en kortare kvällspromenad också.

När jag bodde i lägenhet med hund blev det minst 4 promenader om dagen, men mycket mindre spring och bus istället. Alla hundar har dock varit väldigt välmusklade, så olika metoder tycks fungera lika bra. Huvudsaken är att hunden får det den behöver, både mentalt och fysiskt.
 
Sv: Ni som INTE bor i lägenhet-Hur många promenader?

Jag tror nog också så, att har man trädgård så släpper man ut hundarna där mer. Men sen finns det ju dom som går ut med hundarna väldigt ofta, men låter dom springa i trädgården mellan promenaderna. Så det måste väl vara det bästa. :)
Bra tanke. :smirk:
 
Sv: Ni som INTE bor i lägenhet-Hur många promenader?

jag har inte själv hund, men jag har haft och jag bara måste klaga på mina grannar. De har en golden och en cocker spaniel. Dessa hundarna är antingen inne i huset, i trädgården eller i hundgården. Mina grannar bor i en villa men de har inte jättestor trädgård. varken jag eller ingen annan min familj har någonsin sett någon vara ute och gå med dessa hundarna. Jag tycker det är oehört hemskt att dessa hundarna endast få vara i trädgården. Man märker att hundarna behöver mer motion då de ofta rymmer över till oss och andra grannar. Hundarna bråkar även mycket, golden tar ofta om nacken på cocker spanieln och vägrar släppa. Jag väntar bara på den dagen då mina grannar ska inse att dessa hundar kan inte bara vistas i trädgåren utan man måste ut och gå med dem. Blir glad när man läser sånna här inlägg där männnsikor förstår sig på hundar:)
 
Sv: Ni som INTE bor i lägenhet-Hur många promenader?

jag bor i villa med hundvänlig trädgård. Tyvärr måste någon alltid vara ute och passa hunden i trädgården, annars smiter hon. Därför får hon nog gå ut nästran lite mycket som lägenhetshundar. Dock har hon ju större yta att röra sig på och ett fönster att ligga i och titta ut mot gatan :)
Sen är vi ju tillräckligt många tonåringar i huset för att tillgodose terrierns "bus-
och bråkbehov"
 
Sv: Ni som INTE bor i lägenhet-Hur många promenader?

Jag tror inte generellt att hundar i lägenhet har det sämre, oftast får dom nog fler promenader än lantisarna.

Själv har jag stor inhägnad tomt på landet och mina hundar får en lång rask promenad per dag 1-2 timmar. Resten av tiden härjar dom runt på tomten eller är i hundgården när jag sover (jobbar natt) eller om jag är borta, när vädret tillåter. Nu snackar vi små hundar, jag har för avsikt att skaffa en större hund också och då känner jag att den bör nog få två promenader per dag i allafall.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 928
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 883
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 887
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp