Ni som hoppar Mvs.b kolla här!

Sv: Ni som hoppar Mvs.b kolla här!

Nej, min b-ponny som jag hade då.

Med tanke på att du nyligen startat en tråd där du vill ha råd inför din första lokala hopptävling, så tvivlar jag starkt på att du hoppat på elitnivå för 7 år sedan... :angel:

nj jag hoppade ba klubb XD Jag hoppade Lc för stor häst, och det är msv b för b-ponny =)

nj jag hoppade ba klubb XD Jag hoppade Lc för stor häst, och det är msv b för b-ponny =)

Eller inte!

Den enda likheten mellan en LC för stor häst och Msv B för ponny är möjligen hinderhöjden.
Men hoppning handlar om så mycket mer än att bara kasta sig över höga hinder. I msv får du helt andra bansträckningar, avstånd och hinderkombinationer.

Jag själv kan mycket väl hoppa ett par hinder på Grand Prix höjd om de står ett och ett (som i en LC) men att hoppa en hel grand prix bana med allt det innebär, ja, i mina drömmar kanske.............

Mitt råd till dig:
*Sluta ljug
*Sluta ge dumma råd till de som redan befinner sig på en nivå som du bara kan drömma om
*Ta åt dig av de råd som andra ger dig i andra trådar och åk och kolla upp din ponny (som troligtvis har ONT) som du tror ska börja hoppa bara för att du byter bett... :crazy:
Skäms på dig!!! :devil:

Mitt råd till dig:
*Sluta ljug
*Sluta ge dumma råd till de som redan befinner sig på en nivå som du bara kan drömma om
*Ta åt dig av de råd som andra ger dig i andra trådar och åk och kolla upp din ponny (som troligtvis har ONT) som du tror ska börja hoppa bara för att du byter bett... :crazy:
Skäms på dig!!! :devil:

:bow: :rofl:

Till TS: Tycker du är duktig som bestämt dig för att vänta :)
Man ska lyssna på sin tränare (oftast iallafall ;) ) men som flera andra föreslagit så rid en +5 o går det galant och du känner dig säker så testa! Är det för svårt så får du vinka lite fint till dommarn och gå ut helt enkelt :) men då har du testat iallafall och då vet du att du ska vara kvar i LA och +5 ett tag till.
Men som sagt.. testa +5 och känns det plättlätt så tkr jag du kan testa!

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 839
Senast: co-SMAD4
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2