ni som har satt upp ligghall/vindskydd i byggsats

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag är inte helt enig med maken om hur den inköpta byggsatsen ska monteras i marken.
Skulle vilja se bilder på hur andra har gjort, så att vi kan enas om vad som är bäst och enklast i vårt fall. Vi har en byggsats från Cityboxen, om det spelar nån roll.
 
Vi har förvisso inte fått det än, men väntar på ett vindskygg i byggsats. Det ska monteras med plintar, trodde det var alternativet om man inte gjutit en platta? Rekommendationen i vårt fall var en plint minst varannan meter.
 
Kolla med Cityboxen, de vet säker vad som är för och nackdelar med olika alternativ. Beror lite på vad för mark ni har och hur mycket det blåser etc. Platta är ju att föredra om man någon gång tänker sig att bygga om vindskyddet till utebox.
 
Jag har inte något vindskydd/ligghall men en utebox. Den har vi ställt på en kraftig ram av impregnerat trä, typ stockar. Som vi fyllt med stenmjöl inuti.
Den har klarat Gudrun, Per och Sven utanvidare. Men om jag hade haft en större hall med öppen sida hade jag alla gånger använt plintar. Oavsett om det var meningen att det skulle bli gjuten platta eller inte i den.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 347
Senast: Sasse
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 053
Senast: verser
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 128
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 603
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp