Ni som har riskfyllda arbeten...

Sv: Ni som har riskfyllda arbeten...

Jag anses ha ett riskfyllt arbete och enligt min AG så ska det inte finnas några hinder alls för att jag ska få HP bevilja 60 dagar innan bf. Eftersom jag jobbar som personlig assistent är det lite svårt att förflytta mig och erbjuda mig lättare arbetsuppgifter - alla brukare är mer eller mindre "tunga", lyft och förflyttningar hör till vardagen. Jag hoppas dock att jag ska kunna jobba fram till hp - men det får visa sig.

Kl
Uppdatering!

Idag fick jag träffa en läkare på Gyn. Han ansåg att jag inte alls hade så ont, så jag ska jobba halvtid :confused: När jag inte ens kan ta mig upp från en stol på egen hand, så ska jag hindra en människa (min brukare) från att göra oss assistenter samt brukaren själv illa. Jag ska kunna springa efter henne, lyfta upp henne, skydda min kolega samt mig själv. Och jag kan som sagt knappt ta mig upp från en stol. Fint va?!

kan du söka annan läkare? Sätt dig på akuten! Prata med din arbetsgivare? Det är ju en risk i arbetsmiljön för dig och dina kollegor. Som om den jäkla gubben vet hur foglossning känns! *arg*

Arbetsgivare är inkopplad, men vad ska hon göra? Enligt henne kan hon inte göra så mkt. Hon är rädd att om vi börjar härja med FK kommer dom att be henne säga upp mig :confused:

Äh vilket jäkla skitsnack!!!!!!!!!!!! Det är väl det SISTA de skulle säga??? Är du med i facket så be om hjälp där, om inte - gå med! Att bli uppsagd pga graviditet strider ju mot typ varenda arbetslag som finns i detta land. Stå på dig, även om det känns jobbigt!

Jag tyckte oxå det lät konstigt. Men vi ska ha ett möte med FK snart tror jag. Då ska jag fråga allt sånt.

Kl
Nu har jag pratat med facket, och dom tyckte att det lät väldigt konstigt att säga upp en person om den inte gick att omplacera. Då trodde hon hellre att eb sjukskrivning under graviditeten vore aktuell.

Om risker i arbetsmiljön finns så är det ju självklart havandeskapspenning du ska ha, och det avgör ju fk. Håller tummarna för dig! På kommunals hemsida kan man maila in allmänna frågor, svar supersnabbt!

Så olika det kan vara, en kompis är sjuksköterska (på urologen) hon blev beviljad full HP från 60 dagar innan bf. Men hon har också en del problem med foglossningar och mkt sammandragningar.

Testa det! Brukar inte hurra för facket precis, men det här tror jag absolut de skulle hjälpa till med!

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar