Ni som har delad vårdnad

Djurjouren

Trådstartare
Jag är ganska nyseparerad och vi har delad vårdnad om barnen. Det funkar bra, vi är överens om delandet av tider och så och inga ekonomiska bråk heller. Han har barnen alla lov och jag har barnen alla skolpliktiga veckor. Mitt val, jag vill ha det så. Nu har jag flyttat LÅÅÅNGT ifrån honom men jag måste komma hem till sverige då och då och då ska han ha barnen vilket han gärna har.
Men.... Nu vill han istället komma hit och ha barnen när jag åker till sverige och bo i MITT hus... Alternativet annars är att han tar in på hotell. Är jag egoistisk som inte vill ha honom i mitt hus? Jag vill verkligen, verkligen inte det, han kommer att snoka överallt och sen gnälla om allt i evigheter. Jag är van vid gnället och är bra på att stänga öronen men det känns som ett intrång i min själ att han bor här. Är jag elak om jag kräver att jag tar med barnen till sverige och säger att han inte får bo här.Jag vill dessutom inte att han ska ta del av barnens skola och träffa lärarna....:crazy:. Jag vill att mitt nya liv ska vara MITT, bara MITT. Hur hade ni känt? Hur har ni gjort? Är jag jordens mest egoistiska människa?

Sv: Ni som har delad vårdnad

Han får bo var han vill, men INTE i DITT hus !

Däremot att han inte får ta del av barnens skola tycker jag inte är helt okej. Mot barnen.

Jag har full förståelse för att du inte vill släppa in honom i ditt hus. Det har du ju ingen som helst skyldighet att göra heller.
Däremot måste han väl få ta del av sina barns skolgång?

Edit: cirkus hann före!

Så länge den ena föräldern inte utgör ett hot för barnen, anser jag att man inte har någon som helst rätt stänga ute den andra förälderna från aktiviter/liv den vill/kan ta del av!!
Ja, jag tycker det är mycker egoistiskt och elakt mot barnen i första hand o fadern i andra hand!:(

Ditt hus är ditt o där behöver ingen annan bo!

Men om den ena föräldern utgör ett hot då? Om den kanske mkt väl vill ,men inte kan ta del av vissa saker.

Men om den ena föräldern utgör ett hot då? Om den kanske mkt väl vill ,men inte kan ta del av vissa saker.

Fast det handlar det ju inte om i urspungsinlägget, så då är de svårt att ge sin åsikt. Där läser jag mer att du vill ha ett eget liv och för din skull bryta med ditt ex. Men som sagt, det saknas säkert massa info.

Att skydda sina barn är viktigt, men, det är oxå viktigt att de får uppleva och avgöra själva.
Jag tror du gör dig själv en otjänst om du försöker skydda dem mot besvikelser, eftersom de kan slå mot dig i framtiden..

Men är den ena föräldern ett hot mot barnes säkerhet, så avundas jag dig inte!

Men finns ingen hotbild mot barnen eller dig, så tycker jag det är egoistiskt.

Nej, du har inga skyldighet att han ska bo i ditt hus. Det är ditt och bara ditt. När det gälelr ditt liv så har inte ditt ex något med det att göra. Men när det kommer till barnen så har han rätt till information som ska ha om sina barn.
Min ex snokar hela tiden. Han skulle alltid komma in i lägenheten och skulle alltid veta vad jag gjord eoch om mitt liv. Han har inget med mitt liv att göra. Dessutom så får han all den inforamtionen om vår dotter som han har rättighet till.

Om ditt ex vill bo närheten av dina barn så får han väl ta in på hotell eller vandrahem, men inte ditt hus.

Mvh

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 915
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 180
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV