ni som har böckmann

Sv: ni som har böckmann

En ordentlig förankring krävs ju, t ex kroka fått den i bakbommen och låsa hjulen.

Vore smidigt att ha den vid hästens rumpa så man slipper släpa bak allt innan man lastar ur.

Tyckte själv att det var tok långt bara att åka till Blekinge och hämta hem släpet. :p
Har en smärtgräns på1h att köra bil utan att bli galen :rofl:.

Gör resan till en minisemester och mellanlanda en eller flera gånger på vägen! :)

Så har jag ofta gjort när jag ska till avlägsna Skåne! ;)

man får ju binda fast det i bommen, eller sätta in ngn ögla eller så i väggen för att förankra skåpet.
att köra det löst är ju inte så smidigt om man måste bromsa in kraftigt eller göra skarp sväng.

Var finns det lös sadelkammare att köpa? Pris? Till vilka modeller? Hur funkar det får man göra en dörr på andra sidan också då?

Cupcake som har ett Duo Esprit och både jag och hästarna är sjukt nöjda! :-)

Jag pratade med en böckmann återförsäljare här, de behövde registrerings numret för att se priser och om det gick att få tag på ett passande skåp.

Mitt släp har ju redan sadelkammar dörren på plats, men antar att en böckmann återförsäljare kan sätta in en dörr i plyfa släpet.

Liknande trådar

Utrustning har ni gjort det? hur blev det? har köpt ett släp med hemska bakbommar, dvs böckmann från 99 :p. har hela tiden tänkt byta bakbommar...
Svar
11
· Visningar
2 957
Senast: Buck
·
Utrustning Går i tankar att köpa egen transport i sommar, men har dålig koll på vad man ska ha och inte. Läst en del och vet vilka krav jag har...
Svar
8
· Visningar
1 839
Senast: Bluefish
·
Utrustning Är på gång att byta ut min älskade Reko boogie mot en lite större ,då senaste hästen behöver det! Har tittat på Thule Royal som verkar...
Svar
13
· Visningar
1 450
Utrustning Just nu står jag i valet och kvalet mellan några släp, som ligger i samma prisklass. Thule Horseline - ny 07:a. Hård mellanvägg (vill...
2
Svar
28
· Visningar
3 291
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar