Ni som har barn i skolan, IUP?

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
Numer är det ju så att barn i skolan ska ha IUP (Individuella utvecklingsplaner). Hur långt har era barns skolor kommit med det arbetet?

På skolan där mina barn går är det väl si och så med detta arbete. De använder i princip samma blanketter som tidigare vid utvecklingssamtalen och har bytt rubrik till IUP.
 
Sv: Ni som har barn i skolan, IUP?

:) Nyss hemkommen från ett utvecklingssamtal med sonens lärare. Vi fyllde i en iup, vilket jag inte har någon större kommentar om än
-Han går i första klass... Återstår att se till våren då nästa möte är.
 
Sv: Ni som har barn i skolan, IUP?

Tycker du att den blanketten inte håller måttet? För egentligen är det inte så stor skillnad på "IUP-utvecklingssamtalen" jämfört med de man hade innan IUP tiden. Jag tycker att för mig som lärare har skillnaden blivit att jag nu har samma blankett som alla andra lärare på skolan och jo, jag tycker nog att jag faktiskt fått in hemmet mer i samtalen. Det är ju så att utvecklingssamtal hade man redan innan IUP och åtminstone jag skrev alltid mål från samtalen och ofta mer därtill.

Min skola startade med IUP-blanketter förra läsåret så vi har nu utvärderat dem, senast på föräldramöte.
 
Sv: Ni som har barn i skolan, IUP?

Jag tycker nog att blanketten på barnens skola är ganska så föråldrad och inte genomtänkt...
 
Sv: Ni som har barn i skolan, IUP?

Jo det har våra barns skolor
Den kommunala har haft det i många år,men det betyder bara att det finns ett papper,
sedan jobbar de såatt barnen ska göra samma för att lärarna inte ska behöva ha flera genomgångar!!!!
Ett duktigt barn får vänta på sina klass kamrater och det som inte hänger med kommer aldrig i kapp.
Den privata där får eleverna sin termins plandering och flra hålltiden när olika saker ska lämnas in eller vara prov på.
Lärarna finns på skolan varje dag 8-17 och eleverna får stanna kvar eller sätta sig på håltimmar såfinns någon lärare som kan hjälpa den och hålla i extra genomgångar.
Jag som extrem kommunal fantast prisar idag de privata alternativen där är vi elever och föräldrar delaktiga och sedda.
Skolan har täta kontakter med hemmen.
 
Sv: Ni som har barn i skolan, IUP?

Jag har själv barn och jag har även vickat runt rätt så mkt coh har märkt att det är en rejäl skillnad mellan olika skolor i vår kommun. Vissa lärare låter barnen själva skriva sina mål och det ska vara tre stycken. En del lärare låter barnene helt själva styra upp utvecklingssamtalet coh vara ordförande. De pratar utifrån olika ämnen coh hur de tycker att de är "sociala".
Andra lärare skriver i ngt för de känner sig påtvingade coh tycker det är trams.
Några gör en riktig utvärdering av eleven och skriver jättmkt och formulerar många mål coh strävansmål. Vissa mål kan tex vara utvärderingsbara tex ha minst 80% av eng glosor rättstavat.

Tycker att det råder en för stor oenighet kring IUP:erna i vår kommun för att det ska fungera tillfredställande coh jag antar att det ser lika olika ut i hela landet.
Min fyraåring har inskrivet i sin IUP att han ska träna på att äta med kniv och gaffel... jag vet inte... det står liksom där för att fylla i kolumnen inte för att han behöver träna på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 983
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 432
Senast: orkide
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 493
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 069
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp