Ni som har barn i 15-16 års åldern.

Sv: Ni som har barn i 15-16 års åldern.

har en 15-åring och en 17-åring det beror helt på vad dom ska göra,mina grabbar är rätt lugna och sansade och umgås m likasinnade tonåringar,men vid 22-23 tiden brukar jag vilja ha hem dom,och alltid mobil med sig ut!

jag är glad att mina barn inte är som jag va när jag va i den åldern:angel:

Sv: Ni som har barn i 15-16 års åldern.

Mobiltelefoner är ju underbara - bara det att veta att ungarna når en ifall de skulle behöva ger ett lugn. Hur klarade sig våra föräldrar tro, när man själv var ute på nätterna och de bara kunde ligga och vänta och hoppas att man skulle dyka upp..?

Sambons två grabbar, numer 15 och 18, har hittills haft en rätt lugn tonårstid. Den äldre har alltid haft flickvän, en från 15 till 17 och sedan en ny bara nån ecka efter det tog slut med den första. De har oftast myst hemma med filmer och sånt, har de varit med kompisar så har de ju alltid kommit hem efteråt. Visst har de varit på fester men de har skött det snyggt och aldrig druckit sig fulla. Sover alltid här eller hemma hos henne och hennes föräldrar har lika bra koll som oss.

Det är nog det bästa tipset jag kan ge: ha kontakt med kompisarnas föräldrar, ring varandra och prata ihop er. Vet ungdomarna om att man har kontakt så förstår de att det inte funkar med lögner.

Säger som Arabizar: glad att de inte är som jag var...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 943
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
26
· Visningar
2 455
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 455
Senast: Destiny_D
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat