Ni som fött förtidigt

K

krume

Jag har en fråga till er som fött förtidigt har ni haft några särskilda symtom eller känslor innan? Jag är beräknad till om en månad men har kännt denn sista veckan att barnet ligger väldigt långt nere och igår va jag på mvc så sa barnmorskan till mig att barnet är långt ner och helt redo på att komma ut? Hur hade ni det innan ni födde va det något som märkets?

Sv: Ni som fött förtidigt

För tidigt och för tidigt. Vår son kom i vecka 38+2 så han räknas ju inte som för tidig. Jag hade ganska kraftiga förvärkar ungefär 2 veckor innan han kom. Sen gick vattnet natten till fredagen och han kom ut på söndagen.

Hoppas du kan behålla din bebis i magen i alla fall en vecka till, sen har jag för mej att den räknas som "klar" ;)

Mvh Miks

Vår son kom 24 dgr för tidigt, lite liten (2740g) men annars "färdigbakad" och utan komplikationer.
Jag kände inget alls innan, allt var som vanligt tills vattnet gick vid 3-tiden på natten i sängen strax efter ett toabesök.
Jag jobbade som vanligt dagen innan (dock ett stillasittande arbete), var i stallet och mockade ur/ skurade hästens box med hjälp av min sambo. Det enda var väl att jag hade enorm energi som jag inte haft tidigare under hela graviditeten just dagen innan vattnet gick. Men som sagt, inga känningar i magen, sonen var inte fixerad då han bestämde sej för att det fick vara dags.

Min syster födde båda sina barn (med 2 ½ års mellanrum) 25 dgr för tidigt och inte hon hade några känningar innan, vattnet gick o sen kom barnen..

Med första, som kom i v. 32, så fick jag som svaga mensvärkar och lite blödning, inget annat.

Med andra, som kom i v.36, så kände jag inget speciellt mer el. mindre än vanligt. Var sjukskriven för kraftiga sammandragningar med risk för förtidsbörd (el. vad det nu heter). På kvällen var det nån liten känsla som jag kan tänka på i efterhand att jag kände, vet inte hur jag ska beskriva den. Kände bebisen som rörde sig som vanligt i magen men ändå inte. Hade inte ont på något sätt. Gick och la mig 22-23 någonting har jag för mig. Vid 02-tiden på natten gick jag på toa och pinkade. Gick och la mig igen men hann knappt lägga mig innan jag trodde att jag pinkat ner mig, det var vattnet som gick.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 002
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 584
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 101
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar