ni som fött barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ni som fött barn

Mitt första barn födde jag för 13.5 år sedan, uj vad tiden går.

Jag gick föräldrautbildning innan där vi fick lära oss att andas rätt mm. Jag hade ingen aning om vilken sorts smärtlindring jag ville ha, det enda jag visste var att jag inte ville ha ryggbedövning och inte lustgas.

Lite lustigt faktiskt, för när förlossningen väl satte igång så var det dom bedövningarna jag tog och inga andra.... ;)

Min första förlossning höll i sig i 40.5 timme innan läkarna enades om akut kejsarsnitt. Jag sövdes. Men innan det så var dom tvungna att få ur mig vätskan jag fått i mig under dygnen som gått. Dom körde ner ett rör genom näsan och ner i magsäcken. :eek: Det var inte trevligt! Jag fick inte svälja, sa dom, men det var helt omöjligt att låta bli och för varje gång jag svalde så spydde jag... :(

När jag vaknade upp var jag ensam men fick snart sonen i famnen. Eftersom jag inget annat gjort så har jag inget att jämföra med.

Dottern kom också med akut kejsarsnitt, fast jag behövde "bara" vänta i 24 h denna gång. Men jag sövdes även den här gången, fast det var inte lika självklart att söva. Första gången gick det så fort så jag hann knappt uppfatta ngt. Den här gången var det inte lika bråttom.

Dom försökte med sugklocka först, men det gick inte. Så till slut bestämde de sig för att söva och plocka ut henne.

Och som sagt; jag vet ju inget annat.. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 967
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 878
Senast: Mirre
·
Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
1 387
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark