Ni som fodrar eller har fodrat med klass färskfoder

pernilla_s

Trådstartare
Skulle ni kunna berätta lite om vad ni tycker om det. Skulle även vilja veta hur stor plats det ungefär tar i frysen. Kommer köpa tio kg i taget då min sambo jobbar i en stad där vi kan få tag i det så vi behöver inte köpa mycket i taget.

Sv: Ni som fodrar eller har fodrat med klass färskfoder

Solklart bästa fodret jag haft. Hunden älskar det till och med Piru sitter med hög förväntan innan det serveras o han har fått det i 5år nu. Jääkäri är som galen bara skriker o far runt är som en tok när jag ska ge han, förmodligen höjdpunkten i hans liv man kan tro det som han beter sig iaf. Skonsamt för magen, dom skiter minimalt av det för det är så hög smältbarhet på det. Sen tycker jag det är bra att det finns olika så jag varierar med Fisk och kött sen några tuber ibland med ren köttkross som jag blandar med robur.

Tar upp plats som 20st ärtsoppe tuber eller brunabönor eller varför inte risgrynsgröt tuber så bara o måtta med en sån :-)

tråkiga är jag som är ofta på annan ort o tränar måste veta att det finns plast i frysen dit jag kommer även problem på sommaren när man semestrar. Mina hundar tål byten rakt av o då på såna turer kör jag robur istället om frys inte finns tillgänglig

Ahh men då har jag gott om plats, tänkte tömma frysen under kylskåpet och då får jag nog nästan plats med 20 kg med om jag vill. Jag är ju också rätt ofta iväg men det finns iallafall frys. När vi ks atill sommarstugan kan det innebära lite problem, men den extremt lilla frysen får väl gå endast till hundmat.

Jag ska faktiskt ta och måtta med så jag vet ungefär hur stor plats det tar och hur mycket jag ska tömma till att börja med.

Idag ska sambon hämta färskfodret efter jobbet. Ska bli intressant och se vad Zorro kommer tycka.

Mina hundar ÄLSKAR Klassfodret. De tjuter av lycka när de känner lukten av det... Själv håller jag på att kräkas för att det luktar så illa.

Jag använder det som, vad ska man kalla det... "Stödfoder" under utställningssäsongen.

Jag ser bara fördelar med Klassen! :D (Tja, förutom att det luktar så förbaskat äckligt!! :crazy: )

Mina hundar ÄLSKAR Klassfodret. De tjuter av lycka när de känner lukten av det... Själv håller jag på att kräkas för att det luktar så illa.

Jag använder det som, vad ska man kalla det... "Stödfoder" under utställningssäsongen.

Jag ser bara fördelar med Klassen! :D (Tja, förutom att det luktar så förbaskat äckligt!! :crazy: )

Haha och jag som är så förbaskat luktkänslig nu som gravid... Det kan bli intressant, tack och lov kan ju sambon fixa maten om det är så.

Jag har gett Focus Klass i ett par år. Han älskar sin mat. Anledningen till att han får färskfoder är att han har en kronisk tarminflammation, som inte märks av på nästan två år då vi bytte foder :bow:

Nackdelen är att Focus är kastrerad och blir lätt fet av Klass. Han får 1½ korv per dag, sedan måste jag fylla på med grönsaker och annat för att han inte ska dö av hunger.

Jag har gett Focus Klass i ett par år. Han älskar sin mat. Anledningen till att han får färskfoder är att han har en kronisk tarminflammation, som inte märks av på nästan två år då vi bytte foder :bow:

Nackdelen är att Focus är kastrerad och blir lätt fet av Klass. Han får 1½ korv per dag, sedan måste jag fylla på med grönsaker och annat för att han inte ska dö av hunger.

Min är ju med kastrerad ,jag hade med tänkt fylla ut med grönsaker och annat för att han ska känna sig någorlunda mätt.

Liknande trådar

Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
929
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 920
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 624
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka