Sv: Ni som bytt inriktning och gått över till western
Puh...det var skönt o höra...
Det roliga är att hon visste (ridlärarn), vilket "håll" mitt hjärta bankade (western), så hon gav mig ofta just de "heta" hästar ingen annan ville ha...då de oftast blev lugnare under mig...inte behövde hon tjata heller någon gång på mig att jag skulle anv spöet, som på dom andra...däremot va det mkt tjat om o korta tyglar
...och så fort hon släppte mig med blicken, längde jag dom lite
En gång började hon diskutera med nån annan, utan att tänka på min existens...att westernhästar är "kuvade" och har ingen egen vilja...
Jag höll tyst, då jag inte äns orkade anv energi på dylika påståenden...
Men min blick till henne, måste ändå sagt mer än ord, då hon tystnade och i slutet av lektionen frågade mig, hur jag hade tänkt att "rida min häst"...som då var 2,5...
Jag svarade bara kort...att jag plockar det "gottaste" fr allt...och gör det sen till det som passar mig och min häst...
Några misstag har jag naturligtvis gjort under resans gång...men det har min lilla dam talat om för mig klart o tydligt,när det har varit fel...
Som ex just det här med dressyrspö...det skulle jag anv för att få henne mer "lydig"...då hon var en trottsig "tonåring" enl en tränare...
Jesus, så mkt har hon aldrig bockat, som den gången...
Jag har verkligen försökt att ha på mig sporrar, när en tränare bad mig...men då jag inte känner mig "hemma" med dom, så blir det bara fel....ett par lektioner har jag tagit av mig dom och hästen har gått mkt bättre efter det...
Hehe, de enda sporrar hon accepterar (och som jag kan anv möjligen) är juniorsporrar
...och då kan det väll kvitta?