ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....

Dessutom har de kommit på att han har någon form av autism, förmodligen Aspergers. Det räcker med att prata med honom för att inse att allt inte är som det ska med honom.

Äsch nu blev det fel här... Jag menade att DE säger att det är Aspergers, men jag tvekar eftersom han inte verkar "helt normal". Jag känner flera som har Aspergers som är fullt normala. Jag tror det är en lite allvarligare typ av autism. Förstår ni hur jag menar? Det ovanstående låter ju rent förolämpande mot folk med Aspbergers, och det var inte så jag skulle skriva.

Tiden när barna är små och ammning pågår, övergår så otroligt fort, man hinner fasiken inte ens blinka. Jag har haft 3 fullgångna graviditeter på 4 år, och har 2 småbarn. Den yngsta idag 8 månader. Har under denna tid inte druckit något alls, förutom när jag varit TOM och inte ammat. NU kan jag börja dricka igen, och jag kan säga att det är godare än det nånsinn varit tidigare!!!

Tat lugnt o skit i drickat!
:)

Jag drack inte en droppe under någon av mina graviditeter. Då får barnet lika mycket alkohol i sig som jag.
Undvek också rökare. Håll andan när jag gick förbi folk som rökte.

Men jag tycker det är befängt att påstå att det skulle skada någon att dricka mjölk med 0.2 promille alkohol i en gång i halvåret.

Jag vill inte heller skada mina barn på nåt sätt, inte heller ta några risker.
Man får tänka lite logiskt.

Jag var ute i lördags. För första gången sedan min son föddes (14 månader sen).
Det gör inte mig till en sämre mamma.
Han fick amma runt 15-tiden dagen efter.
Och han lever än

Det är inte pga alkoholen som vi i mångt om mycket försöker avstå från komjölksprodukterna, det är pga av cancerrisken.

:bow:Tycker det är jättebra med mammor som ammar.
Men vid den tiden hade säkert alkoholen gått ur!!

Äsch nu blev det fel här... Jag menade att DE säger att det är Aspergers, men jag tvekar eftersom han inte verkar "helt normal". Jag känner flera som har Aspergers som är fullt normala. Jag tror det är en lite allvarligare typ av autism. Förstår ni hur jag menar? Det ovanstående låter ju rent förolämpande mot folk med Aspbergers, och det var inte så jag skulle skriva.
Det finns de som har aspergers som det märks mkt på, andra som verkar "helt normala" iallfall på ytan.

NU FÅR NI LA GE ER!!!! KOMJÖLKSPRODUKTER!!!!

JAG HAR DRUCKIT OMÅTTLIGA MÄNGDER OPASTÖRISERADE KOMJÖLK (1-2 LITER DAGLIGEN) UNDER SAMTLIGA GRAVIDITETER/AMMNINGAR, OCH INGA SKADOR HAR UPPKOMMIT.

I HUR MÅNGA HUNDRATUSENTALS ÅR HAR MAN DRUCKIT MJÖLK FRÅN KORNA/DJUREN, FÖR ATT FÅ I SIG DET "FETASTE" MAN KAN , ELLER FÖR DEN DELEN MATAT SINA BARN MED DET, FÖR ATT GE DEM DET FETASTE MAN KAN???

KOMJÖLK HAR FÖTT UPP VÅRA FÖRFÄDER, OCH TYVÄRR ÄR VI SOM LEVER PÅ DET FÖRMODLIGEN ETT UTDÖENDE SLÄKTE, FÖR MAN INBILLAR SIG ATT GRÄS ÄR NÅTT SOM MÄNNISKAN SKA LEVA PÅ...

ALKOHOL, DET ÄR INTE NYTTIGT. VISS FISK, SOM ÄR GIFTIG PGA MÄNNISKANS JÄDRA SKRÄPANDE, DET ÄR INTE NYTTIGT,,,

MEN MJÖLKPRODUKTER ÖVERHUVUDTAGET, ÄR MYCKET BRA FÖR KROPPEN OCH FOSTRET, SAMT ÄVEN FÖR DET NYFÖDDA BARNET VI AMMNING.

SÅDES´Å.:cool:

I HUR MÅNGA HUNDRATUSENTALS ÅR HAR MAN DRUCKIT MJÖLK FRÅN KORNA/DJUREN, FÖR ATT FÅ I SIG DET "FETASTE" MAN KAN , ELLER FÖR DEN DELEN MATAT SINA BARN MED DET, FÖR ATT GE DEM DET FETASTE MAN KAN???

Har för mig att människan använt sig av tama kossor i typ 10 000 år, människan har rent genetiskt inte förändrats på 30-40 000 år, en förhöjd cancerrisk på komjölk borde ha sållat bort de människor som har en högre benägenhet att få cancer av mjölken efter så lång tid.

För vet ni, det är livsfarligt att leva, eftersom vi tillslut dör med 100% sannolikhet!:devil::bow::cool::D

:

Troligtvis inga hundratusen år alls....

å andra sidan så dricker inte vuxna mjölk i de flesta länder, iallfall inte till den grad vi gör i sverige.

nehä du , men hur är det med deras alkoholintag? LIgger det HÖGRE än sverige i dessa länder måntro?!?!?!

Mjölk / alkohol.... hm... ...... !:confused:

och,, jo, de drack alltid mjölk, människor, om de kom åt, det står att läsa både här och där.
Men jag förstår de som är motståndare till hållning av djur och sånt, de tycker vi ska äta "det stackars oskyldiga gräset" istället! hehehehe,,,

Om mjölk hade varit skadligt, hade jag förmodligen varit död nu! Jag intar enorma mängder mjölk och mjölkprodukter dagligen och har så gjort under hela mitt liv. Vill heller inte påstå att jag är nån vidare tjockis,,! Och att skelettet skulle urkalkas,, hehehe, ja,, vi får väll se vem som får första benbrottet!

:rofl:

Diskutera inte huvuvida det är skadligt att dricka mjölkprodukter under graviditet, diskutera spriten. för den är inte bara "kanske" skadlig, utan skadlig OAVSETT mängd, hur många timmar man än ammar efteråt. Jag vet personer som testat sig pga sjukdom, och som haft alkohol i blodet efter 2 veckor efter alkoholintag, och då var inte alkoholintaget speciellt stort kan jag intyga.

När man ammar eller är gravid SKA man inte DRICKA ALLS. Om man har nått förnuft det vill säga. Man kan festa, man kan dansa, man kan äta gott osv,, UTAN alkohol den korta tiden i livet som man ammar. SÅDESÅ.

NU FÅR NI LA GE ER!!!! KOMJÖLKSPRODUKTER!!!!

JAG HAR DRUCKIT OMÅTTLIGA MÄNGDER OPASTÖRISERADE KOMJÖLK (1-2 LITER DAGLIGEN) UNDER SAMTLIGA GRAVIDITETER/AMMNINGAR, OCH INGA SKADOR HAR UPPKOMMIT.

KOMJÖLK HAR FÖTT UPP VÅRA FÖRFÄDER, OCH TYVÄRR ÄR VI SOM LEVER PÅ DET FÖRMODLIGEN ETT UTDÖENDE SLÄKTE, FÖR MAN INBILLAR SIG ATT GRÄS ÄR NÅTT SOM MÄNNISKAN SKA LEVA PÅ...

ALKOHOL, DET ÄR INTE NYTTIGT. VISS FISK, SOM ÄR GIFTIG PGA MÄNNISKANS JÄDRA SKRÄPANDE, DET ÄR INTE NYTTIGT,,,

MEN MJÖLKPRODUKTER ÖVERHUVUDTAGET, ÄR MYCKET BRA FÖR KROPPEN OCH FOSTRET, SAMT ÄVEN FÖR DET NYFÖDDA BARNET VI AMMNING.

SÅDES´Å.

Skrik inte.:smirk:
Ja mjölk är bra till små barn, men inga stora mängder.
Vad det gäller vuxna människor är mjölk inte bra!
Det ger cancer, tex i kina där man inte dricker mjölk har man ingen bröstcancer.

vaddå skrika? Du hör väll inte vad jag skriver? :confused:

Då får jag nog cancer snart. Jag är nämligen vuxen och dricker stooora mängder mjölk. Har inte sett NÅNSTANS att mjölk leder till cancer.

Alkohol ? Vad leder det till hos barn ? Även mycket mycket små mängder påverkar barnet. Och inte på något bra sätt.

Hur vet man att det är för att de inte dricker mjölk?

vaddå skrika? Du hör väll inte vad jag skriver?

Då får jag nog cancer snart. Jag är nämligen vuxen och dricker stooora mängder mjölk. Har inte sett NÅNSTANS att mjölk leder till cancer.

Alkohol ? Vad leder det till hos barn ? Även mycket mycket små mängder påverkar barnet. Och inte på något bra sätt.

Du använde stora farliga bokstäver.:devil:

Det hoppas jag inte att du får.

Alkohol vid graviditet och amning är jag HELT emot och det dom som läst hela tråden.

Vad exakt ar det i mjolk som ger cancer, och var kan jag lasa mer om det?

ja det undrar jag med. Vad är det som är skadligt för barnet i mjölk som de får i sig när man ammar? Det har jag frågat på BVC flera gånger och även läkare, INGEN kan svara. Några har tom sagt att det är nyttigt med mjölk till barnet. Innehåller många nyttiga ämnen. Har oxå fått höra att det är farligt med opastöriserad mjölk, som jag då enbart dricker. Detta är endast farligt för ovana personer, alltså stadsbor som aldrig provat den mjölken, och som dessutom inte vistas i miljön - lagårdsmiljön. Småbarn från stan som stoppar handen i munnen på en kalv kan bli mycket allvarligt sjuka, medan våra ungar kan kladda nästan hursomhelst utan att märka något. De har med det i mjölken, och har den bakteriefloran från början. Våra barn är dessutom i mycket större utsträckning INTE allergiska mot saker och ting.

Vad är det som är cancerframkallande i mjölk? Vad är det för studie du läst? Vill gärna läsa den.

Stora bokstäver KAN betyda att man skriker. Men KAN oxå betyda att man ger eftertryck (inte skrik) åt det man säger. Det KAN oxå betyda att man glömt lyfta capsen.
:D

I opastöriserad mjölk kan det finnas listeria. Normalt blir inte en fullt frisk människa sjuk av detta, men en gravid kvinna har nersatt immunförsvar och har man otur så kan kvinnan bli sjuk och detta leda till missfall eller att fostret skadas. Det har ingen betydelse om man är van vid "ladugård" eller man är ifrån storstan. Min syster känner en som fick ett barn som skadats av att mamman åt ost som var gjord av opastöriserad mjölk. Att man skulle få cancer av mjölk har jag aldrig hört, men det är väl samma sorts rykte som gick för några år sedan att bananer är cancerframkallande.

Senast ändrad av en moderator:

hm. intressant. Hur vanligt är detta? och var osten tillverkad på ett gårdsmejeri då?
Var det komjölk eller getmjölk?
På mejerierna och även i mjölkbilarna görs kontroller av mjölken, och om det finns listeria i borde detta framkomma oerhört snabbt.

Har man en egen besättning där man har sådan kontroll som det idag är på mjölk, mjölkproduktion och foder, osv... så är det mycket ovanligt att det smyger sig in konstigheter. Däremot kan man få kampylobakter av mjölk. Det är ett kycklingvirus typ, som man kan få av mjölk om någon eller några kor på något konstigt vis av något särksilt gräs/gräskombination bildar en bakterie i juvret, som kan följa med mjölken. Som man KAN känna av som en kraftig magsjuka (har haft det två gånger, det finns två typer, man kan ha vardera typen endast en gång, så jag antar att jag är immun nu. fick en av kyckling när jag var gravid första gången, och en av mjölken när jag var gravid 3e gången)
Kampylobakter är inte skadliga för fostret.
Det finns säkert fler såna här bakteriella prylar,, men det med listeria har jag inte hört alls. Varken av läkare eller BVC, eller från hushållningssällskapen.

Kanske hon som drabbades inte borde ätit opastöriserad mjölk/ost / produkter just under graviditeten, kanske särskilt inte om hon inte är van, som jag skrev tidigare. Eftersom jag druckit detta sen barnsben, påverkar det mig inte alls. Ovana personer kan bli mycket sjuka. (oftast inga konstigheter, utan helt enkelt magsjuka av ovana bakterier, precis som man kan få vid utlandsvistelse av ny bakterieflora)

Det är vad jag tror. Det är vad jag hört från de "som vet". Läkare, hushållningssällskap osv...

JO, det har stor betydelse om man kommer från landet eller storstan. Det handlar om bakteriefloran. Dricker man mjölken får man i sig bakterier som finns i mjölk, hos djuren och i miljön, och man drabbas av en bakteriechock vid vistelse hos djur eller vid intag av opastöriserade produkter.
Det har STOR betydelse. Varför annars skulle man pastörisera mjölken för att gemene man ska dricka den?
För att man gillar att fördyra ?

Finns INGA bevis för att mjölk skulle ge cancer.
Men jag kommer ändå fortsätta vara försiktig, som vuxen behöver man det inte.

I kina dricker/äter man ej komjölksprodukter,och har heller INGEN bröstcancer, har hört detta på Rix Fm man väljer själv vad man vill tro på;)
And it makes sense to me:idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad äter era små på en dag? Det är ju tänkt att jag ska sluta amma men behöver lite tips vad man kan ge. Vad ger ni era små till...
2
Svar
26
· Visningar
6 341
Senast: Diana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar