Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns INGA bevis för att mjölk skulle ge cancer.
Men jag kommer ändå fortsätta vara försiktig, som vuxen behöver man det inte.
I kina dricker/äter man ej komjölksprodukter,och har heller INGEN bröstcancer, har hört detta på Rix Fm man väljer själv vad man vill tro på
And it makes sense to me
Inte vet jag varför dom rekommenderar det ??
Men så mkt har jag lärt mig genom åren att ALLT som man hör inom sjukvården av läkare,bm m.m ska man ta med en STOOOOR nypa salt och mkt sunt förnuft!
Glomde forresten, under alla mina (4) provrorsbehandlingar sa har jag blivit BEORDRAD av doktorn att dricka minst en liter mjolk per dag utover yoghurt, ost etc, for att hjalpa stimuleringen av aggfollikler och darmed oka chanserna att bli gravid.
HAHAHAHAHAHAHAH ! JA, RIX FM KANSKE INTE KAN KLASSAS SOM NÅGON STÖRRE FORSKARSNILLEGRUPP!!!!
OT
Media borde förbjudas att läsa upp/ta upp nyheter på forskningsfronten.
De enda säkra källorna är forskarnas egna rapporter/vetenskapspublikationer *eller hur*.
Tror ni verkligen på fullaste allvar att Fettso lyssnade på ex Gert Fylkings egna funderingar kring mjölkprodukters effekt på den mänskliga kroppen?
Att komjölk möjligen inte är den bästa kalciumkällan för vuxna människor har det bedrivits forskning på i många år.
Det borde alla som släppt navelskåderiet ha uppfattat, mer eller mindre.
HAHAHAHAHAHAHAH ! JA, RIX FM KANSKE INTE KAN KLASSAS SOM NÅGON STÖRRE FORSKARSNILLEGRUPP!!!!
UPPMÄRKSAMMA OXÅ ATT DE ÄR JUST,, STOCKHOLMARE! STADSBOR!!! VA FAN VET DOM OM KOMJÖLK!!!!????
DET ÄR DIN INSTÄLLNING SOM KAN LEDA TILL BENSKÖRHET BLA! MAN TROR ATT VUXNA INTE BEHÖVER DET FÖR ATT MAN INTE VÄXER, MEN EFTER 30 BÖRJAR SKELETTET ATT "FALNA" OCH MAN MÅSTE TILLFÖRA KALCIUM BLA, FÖR ATT UPPEHÅLLA DET.
VISST KAN MAN INTA DET PÅ ANNAT VIS, MEN VARFÖR KÄKA TABLETTER O ANNAT, NÄR DET FINNS GO NATURLIG MJÖLK!!!???
KINESERNA MÅ VA MÅNGA, MEN JAG TYCKER ÄNDÅ INTE MAN KAN GRUNDA DET PÅ DET DU SÄGER,,, DE KANSKE KÄKAR NÅTT ANNAT SOM GÖR ATT DE INTE FÅR CANCER,,, RIS ELLER NÅTT??!?! VA VET JA!
Opastöriserad mjölk är ju ännu värre, fy fanken...
JA, SLINTER OFTA PÅ DEN! GILLAR ATT SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER, GÖR DET OFTA,
Och ibland slinter du bara i halva inläggen? (se ovan)
Det ser hursomhelst mycket otrevligt ("skrik" enligt netiketten) ut och är svårare att läsa. Ett tips kan vara att bara titta till på skärmen innan du skickar iväg inlägget så ser du snabbt om du missat CapsLock.
Finns det någonsin någon bra anledning till att röka eller dricka mer än max 1 glas vin/öl vid få tillfällen?
Det är allt annat än sunt, rakt av en invand olat.
Den största tjänsten man kan göra sig själv och sitt barn är att inte röka övht.
MAN SKA INTE SITTA HÄR O VÄLSKRIVA, DET ÄR ETT DISKUSSIONSFORUM OCH DÄR BEHÖVER MAN INTE STAVA ELLER SKRIVA ENLIGT RIKTLINJER.
Det är inget som jag har hittat på att stora bokstäver = skrika på nätet. Det är ganska välkänt. Om du väljer att inte lyssna och ta till dig när man påpekar det så väljer du det. Trist tycker jag.
VARFÖR PÅPEKA EN SÅN GREJJ DÅ, NÄR VI DISKUTERAR EN HELT ANNAN SAK? LÖJLIGT OCH TRIST. TYCKER JAG!