Sv: ni som ammar å tycker d e ok me lite alkohol.....
Fånigt är väl att kategoriskt säga "jag tycket inte att småbarnstiden hör i hop med alkohol. Ett litet glas vin kanske till en god middag."
Folk har olika sätt att se på det där med familj. Jag myste också med familjen. Att festa till ngn gång per månad tycker inte jag gör en till en dålig förälder. Tvärtemot! det kan t.o.m göra en till en bättre förälder.
Japp !!
Nej, gud vilken fånig kommentar ...
Klart han inte behövde passas. Men att få ett barn förändrar mycket inom familjen och jag ville vara tillsammans med far och son, inte dricka alkohol och vara ute på krogen/festa.
Nu pratar jag om tiden då sonen var ett 6mån. gammal. Vi gjorde saker ihop och myste, givetvis gör man ju även annat, ex. jag var hos hästen etc. Så den lilla tid man har tillsammans som familj när sambon kommit hem från arbete, var viktig för oss. Att mysa, kramas, promenera ligga och snusa sonen i nacken .
Jag drack inget under tiden jag helammade (10mån.), sedan blev jag garvid igen och skulle absolut inte dricka alkohol under en graviditet (varför skulle jag ).
Nej, jag tycket inte att småbarnstiden hör i hop med alkohol. Ett litet glas vin kanske till en god middag.
Pappan ska givetvis inte heller vara ute och ränna på krogen och supa skallen av sig. Vi är två om det här, å andra sidan ser jag inte det som någon uppoffring att ha fått barn och att inte supa, snarare så har vi vunnit något och får massor av kärlek , av varandra och till vårat barn.
Fånigt är väl att kategoriskt säga "jag tycket inte att småbarnstiden hör i hop med alkohol. Ett litet glas vin kanske till en god middag."
Folk har olika sätt att se på det där med familj. Jag myste också med familjen. Att festa till ngn gång per månad tycker inte jag gör en till en dålig förälder. Tvärtemot! det kan t.o.m göra en till en bättre förälder.