Ni med Vita hundar.....

Alfakrulls

Trådstartare
Hur gör ni för att hålla dom rena nu när de blir vår, och de blir jätte slakigt och smutsigt ute?
Eller badar ni dem så fort de blir smutiga?

Eller ett heltäckande regnställ kanske?
Eller kanske bär ni omkring hunden på ryggen? :angel:
Eller håller den inne under den årstiden, och lär de gå på låda?!:idea:

Ja, hur gör ni för att hålla era fina VITA hundar någolunda rena nu i detta slaskiga väder!!????

Så nyfiken!!:rofl:

Sv: Ni med Vita hundar.....

Jag torkade bara av min samojed efter varje promenad. Skiten ramlade av av sej själv efter en stund.. Dom gångerna hon var riktigt skitig så åkte hon dock in i duschen så jag kunde spola av henne.

Mulles_matte skrev:
Jag torkade bara av min samojed efter varje promenad. Skiten ramlade av av sej själv efter en stund.. Dom gångerna hon var riktigt skitig så åkte hon dock in i duschen så jag kunde spola av henne.

åhå Samojed....:love:
om 7 veckor....LÄNGTAR!!!:love:

Okej! De va så ja misstänkte med!!;)

Senast ändrad:

Det går ju tyvärr inte att undvika att de blir skitiga nu vid denna årstid, Min golden älskar vattenpölar så efter varje promenad är hon svart/grå istället för beige/vit... Men det går ju inte å duscha dem flera gånger om dagen så hon får för tillfället bo i tvättstugan..

Nu har jag ju förvisso en svart hund, men jag tjuvar lite och svarar ändå.

Jag använder en stor trasa, Pluto-duken heter min men det finns säkert andra märken. Som en stor wettextrasa typ, med en enorm uppsugningsförmåga. Sedan blötar jag bara den och torkar av hunden. Han kan gå rakt upp i den ljusa soffan utan att det blir fläckar. Duken sköljer jag bara av och hänger på tork sedan. Mycket praktiskt.:idea:

För er med ljusa hundar kan jag informera om att jag använt den på föräldrarnas ljusa labbe och han har gått från grå till gul igen.

Dylan skrev:
Nu har jag ju förvisso en svart hund, men jag tjuvar lite och svarar ändå.

Jag använder en stor trasa, Pluto-duken heter min men det finns säkert andra märken. Som en stor wettextrasa typ, med en enorm uppsugningsförmåga. Sedan blötar jag bara den och torkar av hunden. Han kan gå rakt upp i den ljusa soffan utan att det blir fläckar. Duken sköljer jag bara av och hänger på tork sedan. Mycket praktiskt.:idea:

För er med ljusa hundar kan jag informera om att jag använt den på föräldrarnas ljusa labbe och han har gått från grå till gul igen.

Detta lät ju verkligen jätte bra! Får nog ta och invenstera i en sådan!! :p

Tiken är korthårig så det är bara att ta en handduk och torka av henne :) .

åhå....okej!!;)

Lite OT:
Ja, nu skriver jag mitt 300:ade inlägg...Coolt!!!:p
Va bara tvungen att skriva de...mohahaha!:devil:

Nu ska ja snart dra till Zoo affären, och shopa loss!!
Massa hundsaker som ska köpas!! :D :bump: :banana:

Har ingen vit hund, men nästan därintill. :p

Båda är långhåriga, när man kommer in från promenad så är det badkaret som gäller.
Så praktiskt.
Dom är ju bara ca: 26 cm/mkh och väger väl ca 6 kg. ;)

Bild på den ljusaste:
sofie060402086_orig_SE.jpg

Låt hundar få vara hundar, oavsett färg. De är inte gjorda för att badas och tvättas varje dag. En hund är en hund, och att det blir skitigt hemma och att de inte alltid är helt rena och perfekta i pälsen det ingår i hundägarskapet!

Jag har läst rekommendationer på att en hund ska tvättas 2-4 gånger per år, och det håller jag mig till oavsett årstid.

Jag torkar bara av min goldenkille efter promenaden. Kan ju inte bada varje dag efter man varit ute heller. Finns det någon som gör det??? :smirk:

Det beror nog lite på hur man menar med "bada". När mina hundar vart riktigt leriga så har dom åkt in i duschen så jag kunnat spola av dom på mage och ben/tassar med enbart vatten.
Rekomendationerna om att dom inte ska badas mer än 2-4 ggr/år är väl när man använder schampo?

Ja, det är ju när hela hunden blöts och schamponeras in som räknas skulle jag tro. Tror som ovanstående också mest på att torka av hunden med torr handduk om man vill göra något.

Trädgårdsslangen ben och underrede, shake it, sen har jag gamla frottehanddukar som ligger innanför dörren jag användera att torka någotsånär torrt med. Plutoduken? får kolla...?

Googla, finns "överallt" helt plötsligt!

Japp en liten go unge :p

Kan ju säga att när hundarna blir skitiga så duchar vi av dom. Men när man gjort det flera gånger försvinner ju balsamet, så då får man ju "smörja in" pälsen efter antal gånger. ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 622
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
833
Senast: Ramona
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 408
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 186
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar