Ni med transport och B-körkort!

Sv: Ni med transport och B-körkort!

1300

snackade med bilprovningen och det är våra svenska regler som gör att just min modell bil bara får dra 1300 även fast det står en högre vikt till i papperna..

Men så fort sverige gör om lagen från 3,5t till 4,5t så kommer min bil automatist att få dra 1490 som är den andra vikten sa han....

självklart har jag kvar bilen...

Har en Mitsubishi Pajero som får dra 3500kg på BE (700? på B)
En Subaru som får dra 1500kg på BE (1300?på B) Har BE så har inte lagt på minnet vad som gäller på B-kort

Ett Humbaur "Maximus" släp. Totalvikt 3000kg (910kg tjänstevikt)

Har stora hästar ( ca 700) och kör nästan alltid 2 st.

Ville inte ha några viktbegränsningar när vi köpte nytt släp, därav den höga totalvikten. Vill kunna köra två bastanta ardennerkillar (om jag nu skulle få för mig det.)

Edit:
Oooooops. såg inte att det gällde dom som har B-kort

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fordon Hej! Jag har nyligen börjat övningsköra på trafikskola och har hittills tagit tre lektioner med manuell bil, men jag har aldrig kört... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 163
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 979
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
543
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka