Ni med "System 4" stigbyglar

B

Borst

Hur funkar de? Är de bra? Hållbara? Är de säkra?
Oj, många frågor. :confused:Men jag vill veta mer om dem innan jag kan beställa. Någon som kanske har Spr*enger Bow Balance?
Tacksam för lite svar.. :bow:

Sv: Ni med "System 4" stigbyglar

Har ett par sprenger. De funkar toppen och är sköna att rida i! Håller fint också, jag har haft mina i 4 år nu tror jag! Funderar däremot på att byta ut stigbygelplattan till en i metall då min i gummi börjar bli lite sliten och glansig.

jag har ett par sprenger BB, tycker dem är skitbra och sköna. man tappar dem aldrig! ;) har iof bara haft dem i några veckor men jag älskar dem redan :love:

Jag har haft Sprenger, vilket inte alls funkade för mig.
Jag fick ont i knäna och mina skänklar flög omkring :p
Så jag bytte till plast/kolfiber istället, och mina ben är mkt stadigare nu.
Fast Sprenger funkar för alla andra, bara jag som inte gillar dem ;)

Jag har vanliga sprenger, de är underbara :love: Är mkt mjukare i knäna sen jag började rida med dom.
Extra plus för den breda och helt halkfria gummiplattan !

Jag har ett par Sprenger, har haft dom 6-7 år.
Funkar jättebra är inte ett dugg slitna (jo kanske lite på på plattorna). Har bara tyckt om dom har inget negativt, det skulle kanske vara priset då för mina var allt annat än billiga:angel:

Mina äldsta sprenger är 7 år, använder dom dagligen och dom är fortfarande hela och fina. Mina fotleder och knän älskar dom. Med vanliga stigbyglar kan jag nästan inte rida med hoppläder utan att det krampar och jag får jätteont.

Jag har Sprenger BB. Älskar dom verkligen, dom har gjort så att jag inte längre har ont i knäna efter ridning. :bow: :love:

Väl värda sitt pris!

Diana

Tack för alla svar!:bow:
Det blir nog till att beställa ett par.
:D
Men jag fortsätter att följa den här tråden med spänning..:bump:

Ni med BB Stigbyglar: Är dom väldigt stora? Alltså tjocka och klumpiga?

Har BB och älskar dem. Har inte tappat stigbyglarna en ända gång i hoppningen trots pollans katapultförsök :angel:.
Riktigt bra för mina knän, stadiga och sköna.

Ni med BB Stigbyglar: Är dom väldigt stora? Alltså tjocka och klumpiga?

Har Bow balance och tycker de känns kanonbra, tappar dem inte och man kan trampa ner riktigt med foten och har bra balans.
Inte alls klumpiga eller stora.

Jag tycker de låter bättre och bättre i mina öron .. :d Var lite skeptisk faktiskt till en början.
Men vad finns det för nackdelar då?

Har 2 par Sprenger BB (ett par t hoppsadeln o ett par t dressyrsadeln) O jag har aldrig ridit i några skönare stigbyglar! Det är helt klart ett av de bästa köp jag gjort. Får en otrolig balans i dom. Helst när man har en häst som tycker att det är jättekul att bralla av sig när matte sitter på :devil:

:DHaha.. det var väl just det jag trodde. ;)
Det här kommer att bli en dyr månad :angel::D

Jag har Sprenger BB. Super sköna stigbyglar, jag har nog aldrig tappat dem, man hittar lätt balans i dem, jag får inte ont i knän på samma sätt längre och blir inte lika kall om fötterna. (har vanliga på ena hästen, så jag märker skillnaden direkt. Ska byta där också så fort jag får råd.) Finns inga nackdelar, inga jag har upplevt ännu. De ser väldigt stora ut och något klumpiga, men när man rider med de så är de hur smidiga som helst, de väger ju knappt något heller.

Dom flesta i denna tråd har Sprenger BB och säger att dom är bra för knäna och sådant, skulle ni rekomendera dessa till en hoppryttare med ömmande knän:confused: Funderar på att köpa dessa :angel: Vill även veta vad dessa kostar då jag antagligen kmr köpa dem ändå :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Innan jag köpte mina Sprenger BB kunde jag inte rida i mer än 20 min för att jag skulle kunna gå efteråt. Hadde också ortoligt ont i knäna utanför ridningen. (Ska tillägga att jag bara är 15 år). Därför var det inte kul att åka på hoppträning. Men första dagen jag använde dom kände jag enorm skillnad och hade inte det minsta ont i knäna. Har inte några problem alls med dom nu. Skulle rekomendera starkt att köpa sådanna. ;)

Jag har inte upplevt att dom är "stora och klumpiga" utan tycker att dom är otroligt lätta och smidiga, även smidiga att "fånga" om man tappar dom (om man nu gör det, För det är väldigt svårt!!) då dom är svängda. Bra stöd och svikt. Älskar dom! :love:

Liknande trådar

Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
720
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 772
Senast: morgaine
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 311
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar