Ni med synskadade hundar

Rie

Trådstartare
vad har ni för knep för att underlätta vardagen för er älskling?

Jag har satt nattlampor i huset och han har fått en ramp vid trappen så att han slipper måtta för trappstegen men annars är det dåligt med ideer.
Såvitt jag förstår har hans starr gjort så att han har tunnelseende, Han har flera gåner snubblat över saker och gått ner i gropar.så det verkar som om mesta probelmen är det som finns under hakan.

Sv: Ni med synskadade hundar

Har ingen erfarenhet själv, men såg ett program på TV en gång att man ska inte möblera om och ställa saker i vägen, utan ha det som hunden kommer ihåg hur det såg ut. Man behöver ju inte gå längre än till sig själv, men det är tragiskt när sånt händer.

Vilket ögonfel är det din hund har? PRA eller någon slags katarakt?

Jätte tråkigt när det händer men jag håller med Zita. Möblera inte om och ha sakerna på samma ställe.

Han har fått åldersstarr (gråstarr förmodar jag)på gamla dar. Det började så smått för ca 2 år sedan.

Allt står på samma ställe som förut här hemma, dock är det mer rörigt hos dagmatte med tonåringar i huset. Hos henne märks det mera att han ser dåligt, tex när någon släppt en ryggsäck på golvet.... Här hemma går det ganska bra.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 395
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 456
Senast: vallhund
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 501
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Det är tomt här, både i huset och i själen. Jag saknar min hund så mycket.:( Igår var det 8 veckor sedan Harley togs bort och tvärtemot...
2
Svar
28
· Visningar
8 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka