Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur vanligt är det att unghästarna växer efter 4-års ålder om de knappt vuxit sen 2-årsåldern?
Hon är liten och kompakt i modellen och har hela tiden vuxit mycket lite och väldigt jämt. Men om jag inte är helt ute och cyklar så växer hon nu när hon blir 5!
Det händer då och då.
Jag har en bekant vars avelssto (hbl) själv växte ungefär så som du beskrivit tillväxten på din pålle. Hon är numera 18 år (HJÄLP, redan? jag red henne när hon var 7... ) ca 160 cm.
Hennes avkommor har också varit sena med tillväxten. Små som unga och slutat med "lagom" mankhöjd.
Jag har haft en shettissto som växte 4 cm efter treårspremieringen. NÄr tillväxten skett kan jag inte svara på, men 4 cm är MYCKET på en shettis och de brukar sällan växa alls efter 3 års ålder, även om tillväxtzonerna kanske inte är slutna...
Min ena pålle växte inte till sig förrän hon blev 6 år!
Famt till dess så var hon liten och spinki, men sedan så hände något, hästen växte både på höjden och på bredden!
Kropp & Själ
Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
Hästmänniskan
Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.