Ni med nakna kineser

S

sucka

Kan ni berätta om rasen och om just er hund? Och gärna lite bilder också.
Träffade en himla trevlig nakenhund igår och blev lite smått frälst!

Sv: Ni med nakna kineser

har ingen egen men en kompis till mej har 2 st. helt underbara hundar! super goa pigga och glada.
skulle absolut vilja ha en sån, om dom va lite större!

Vi är nyblivna ägare av en sjuårig hane.

Han är lydig med viss envishet, gillar inte att vara ensam men det tror jag nästan enbart har med träning att göra. Han ÄLSKAR sina kläder, blir nästan sur om han får vara utan. Han går gärna långa rundor och bangar inte lite kyla sålänge han har kläder till det. Gillar inte när det regnar.

Han är med överallt, väldigt lätt att ha med sig eftersom han kan somna överallt. Han gillar folk men vill att det ska gå lugnt till. Han är lite reserverad om människor rusar fram och börjar klappa.

P6190138.jpg

mer.jpg

gr.jpg

Jag har en tik på 1 år.
Världens gladaste och mest sociala hund, viftar på svansen bara man tittar på henne, vill fram och hälsa på allt och alla (är hon kopplad och jag håller tillbaka henne så tjuter hon i protest :angel:). Väldigt lättlärd, snappar upp kommandon i räserfart och gör verkligen allt för att göra rätt, fattar hon inte vad jag menar så försöker hon i allafall och gör vad hon tror att jag ber henne om.
Ska gå lite kurser med henne är det tänkt och får se om vi tar oss så långt att vi kan börja tävla lite lydnad längre fram.
I övrigt är hon en väldigt, väldigt snäll hund. Har aldrig sett henne arg och tror ärligt talat att det inte finns "nåt ont" i henne.
Sen så är hon såklart jätte mysig här hemma, älskar att sitta i knäet, lägga tassarna runt halsen på en och trycka in nosen under hakan och myyyysa... Likadant är det på morgonen då hon märker att man håller på att vakna, då kommer hon "ålande" och ska mysa :love:
Ute hakar hon på i alla väder även om regn inte är favoritvädret men hänger med det gör hon i allafall och går lika långt som jag gör.

Lite bilder:

13528462.jpg

13508783.jpg

13776193.jpg

13974587.jpg

Senast ändrad:

Jag har en tik på 1 år.
Världens gladaste och mest sociala hund, viftar på svansen bara man tittar på henne, vill fram och hälsa på allt och alla (är hon kopplad och jag håller tillbaka henne så tjuter hon i protest :angel:). Väldigt lättlärd, snappar upp kommandon i räserfart och gör verkligen allt för att göra rätt, fattar hon inte vad jag menar så försöker hon i allafall och gör vad hon tror att jag ber henne om.
Ska gå lite kurser med henne är det tänkt och får se om vi tar oss så långt att vi kan börja tävla lite lydnad längre fram.
I övrigt är hon en väldigt, väldigt snäll hund. Har aldrig sett henne arg och tror ärligt talat att det inte finns "nåt ont" i henne.
Sen så är hon såklart jätte mysig här hemma, älskar att sitta i knäet, lägga tassarna runt halsen på en och trycka in nosen under hakan och myyyysa... Likadant är det på morgonen då hon märker att man håller på att vakna, då kommer hon "ålande" och ska mysa :love:
Ute hakar hon på i alla väder även om regn inte är favoritvädret men hänger med det gör hon i allafall och går lika långt som jag gör.

Lite bilder:

13528462.jpg

13508783.jpg

13776193.jpg

13974587.jpg

det ser ut som att någon har fått lite färg denna somaren i allafall:p, det har ju trots allt varit en usel sommar.

Hmm, är det något fel på den pälsade varianten??

Många som ser en naken kines tror ofta att den är så naken naturligt men det är de oftast inte. Det kan vara skit svårt att se skillnad på en hårig naken eller en puff ( den håriga variantern).

Annars är det värdens goaste hund ras. Har två onakna själv och funderar på att skaffa två nakna också :d

det ser ut som att någon har fått lite färg denna somaren i allafall:p, det har ju trots allt varit en usel sommar.

Hehe, ni bor på fel ställe :p
Här i norr har det faktiskt varit en mycket solig och varm sommar, i allafall om man jämför med sommaren 2006...
Men, ja det var ganska intressant att se hur prickig hon faktiskt var under vinterblekheten eftersom det här var hennes första sommar... På vintern är hon ju bara mörk fram och bak (där inte overallen täcker :D)

Har kollat på den pälsade också och tycker även att den är toppenfin! Skulle inte ha något emot lite bilder på dem heller om du har lust att lägga upp?

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 658
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 887
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka