S
sucka
Kan ni berätta om rasen och om just er hund? Och gärna lite bilder också.
Träffade en himla trevlig nakenhund igår och blev lite smått frälst!
Träffade en himla trevlig nakenhund igår och blev lite smått frälst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en tik på 1 år.
Världens gladaste och mest sociala hund, viftar på svansen bara man tittar på henne, vill fram och hälsa på allt och alla (är hon kopplad och jag håller tillbaka henne så tjuter hon i protest ). Väldigt lättlärd, snappar upp kommandon i räserfart och gör verkligen allt för att göra rätt, fattar hon inte vad jag menar så försöker hon i allafall och gör vad hon tror att jag ber henne om.
Ska gå lite kurser med henne är det tänkt och får se om vi tar oss så långt att vi kan börja tävla lite lydnad längre fram.
I övrigt är hon en väldigt, väldigt snäll hund. Har aldrig sett henne arg och tror ärligt talat att det inte finns "nåt ont" i henne.
Sen så är hon såklart jätte mysig här hemma, älskar att sitta i knäet, lägga tassarna runt halsen på en och trycka in nosen under hakan och myyyysa... Likadant är det på morgonen då hon märker att man håller på att vakna, då kommer hon "ålande" och ska mysa
Ute hakar hon på i alla väder även om regn inte är favoritvädret men hänger med det gör hon i allafall och går lika långt som jag gör.
Lite bilder:
det ser ut som att någon har fått lite färg denna somaren i allafall, det har ju trots allt varit en usel sommar.
Såg ingen Kinesisk nakenhund/Powder Puff