Ni med migrän..

Minelli

Trådstartare
Kan ni jobba när ni får migrän? Jag har jättesvårt att göra det och på mitt jobb verkar jag ensam om det..
Nu har jag turen att få det sällan och det gör väl att jag kan vara hemma. Men ändå så skulle det vara svårt att jobba.

Min migrän börjar alltid med en aura som gör att jag inte ser på ca 30 min. Sen får jag fruktansvärt ont i huvudet i 2-3 timmar innan jag kräks och sen avtar det gradvis tills jag bara är öm i huvudet i ett dygn och då känner jag mig trött och lite konstig samtidigt. Verkar tabletterna så slipper jag värsta huvudvärken och klara mig oftast från att kräkas. Det hör gör att jag inte känner att jag gör ett bra jobb och speciellt inte eftersom jag jobbar som lärare.
Sen har man kollegor som säger att de har sån migrän men jobbar som vanligt och inget märks och då känner jag mig känslig som är hemma. Trots att jag nästan aldrig är sjuk, jobbar med feber och tål smärta rätt bra.

Konstig?
 
Sv: Ni med migrän..

Jag kan knappt stå när jag har migrän, än mindre jobba. Jag tar medicin och sover. Skulle aldrig ens försöka ta mig till jobbet, det skulle vara trafikfarligt att köra bil.
 
Sv: Ni med migrän..

Nä, jag kan inte heller jobba med riktigt migrän. Synbortfall, kräks och kan inte fokusera på något eftersom smärtan dränker allt annat. Migränkänning kan funka (särskilt om jag är ute i skogen) men inte bland folk, särskilt som jag sluddrar lite lätt då och säger ord i fel ordning eller helt fel ord. huvudvärk kan jag jobba med däremot, även när jag var instruktör. Men det är stor skillnad på huvudvärk och migrän. Tror migrän "missbrukas" en del, sen kan ju migrän yttra sig på olika sätt också och man reagerar olika bra på mediciner.
 
Sv: Ni med migrän..

Kan ni jobba när ni får migrän? Jag har jättesvårt att göra det och på mitt jobb verkar jag ensam om det..
Nu har jag turen att få det sällan och det gör väl att jag kan vara hemma. Men ändå så skulle det vara svårt att jobba.