Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Knapp
Jag tog för tre veckor sköldkörtelprov. Nu ringde läkaren idag och sa att värdena var något förhöjda men inte så farligt och inget man behandlade?
Jag ska tillbaka imorgon för att ta nya prover och träffa läkaren igen Det är en AT läkare och han verkar inte så insatt angående sköldkörteln.
Jag har symptom som hyper, bla darrig, hög puls, orolig, magen igång osv.
Vad tror ni, fick inte reda på de exakta värdena
Ja jag ska fråga om dom. Sen ska de ju ta nya prover eftersom det är några veckor sen. Men mår ju inte så bra i kroppen så vill ju gärna behandla det om det är orsaken:/Be att få se värdena inkl referens och fråga sen varför han inte vill behandla när du dessutom mår som du för.
Google har bara bidragit till förvirringen för närvarande. Så därför vänder jag mig till allsmäktiga Buke!
Vid vilket/vilka värden fick ni medicinering, och var ska ni ligga med medicinering? Det verkar vara väldigt olika (och bero på vilken "skola"/vilka artiklar man lutar sig åt), när man väljer att sätta in medicinering, och när man väl tar Levaxin, vilket värde det anses att man skall ha då.
Går det att må bra? Eller bara "minska symtomen"? Vad brukar man i regel gå efter, måendet eller värdena?
Varit och tagit nya prover nu och träffat läkaren. Fick se mina värden som låg på TSH= under 0,01 och T4 låg på 34. Alltså en överproduktion då, hypertyreos.
Oj!
Men nu tänker de väl behandla?
Jag mår hyfsat med TSH under 1 och T4 på minst 12. Men det är ju pressade värden med medicin.
Oj!
Men nu tänker de väl behandla?
Jag mår hyfsat med TSH under 1 och T4 på minst 12. Men det är ju pressade värden med medicin.[/QUOTE
Hade du förhöjda värden förra gången också? Alltså TSH under referens och T4 över referens?